szkoła podstawowa
matematyka
klasa 5
Autorzy:
Scenariusz i nagranie: Krzysztof Chojecki
Konsultacja: Anna Grabek
Grafika podsumowania: Agnieszka Opalińska
Materiały: Agnieszka Opalińska, Katarzyna Iżycka, Krzysztof Chojecki, Agnieszka Banasikowska
Korekta: Andrzej Pieńkowski
NACOBEZU, czyli cele lekcji.
Uczeń wie:
– co oznacza symbol % (procent),
– jak zapisać wielkość wyrażoną w procentach za pomocą ułamka zwykłego,
– jak zapisać wielkość wyrażoną w procentach za pomocą liczby dziesiętnej,
– jak zapisać dowolny ułamek w postaci procenta.
Podstawa programowa: MAT-SP46-XII.1
Uczeń interpretuje 100% danej wielkości jako całość, 50% – jako połowę, 25% – jako jedną czwartą, 10% – jako jedną dziesiątą, 1% – jako jedną setną części danej wielkości liczbowej