szkoła podstawowa
matematyka
klasa 5
Autorzy:
Treści zadań: Andrzej Pieńkowski, Paweł Szulc
Korekta: Andrzej Pieńkowski
NACOBEZU, czyli cele lekcji.
Uczeń wie:
- określanie, jaki całkowity procent diagramu 10×10 jest zamalowany,
- zamianę liczby dziesiętnej na procent,
- zamianę ułamka zwykłego (w tym niewłaściwego) na procent,
- obliczanie procentu z danej liczby,
- zamianę procentu na ułamek zwykły,
- znajdowanie liczby, której procent jest dany (wynik dziesiętny).
Ćwiczenia interaktywne
Poziom 1 (łatwy) – kliknij!
Poziom 2 (średni) – kliknij!
Poziom 3: (zaawansowany)- kliknij!
Podstawa programowa:
MAT-SP46-XII.1
Uczeń interpretuje 100% danej wielkości jako całość, 50% – jako połowę, 25% – jako jedną czwartą, 10% – jako jedną dziesiątą, 1% – jako jedną setną części danej wielkości liczbowej.
MAT-SP46-XII.2
Uczeń w przypadkach osadzonych w kontekście praktycznym oblicza procent danej wielkości w stopniu trudności typu 50%, 20%, 10%.
MAT-SP78-V.2
Uczeń oblicza liczbę a równą p procent danej liczby b.
MAT-SP78-V.3
Uczeń oblicza, jaki procent danej liczby b stanowi liczba a.
MAT-SP78-V.4
Uczeń oblicza liczbę b, której p procent jest równe a.