szkoła podstawowa
język angielski
klasa 2-3 SP
Autor: Marzena Wywrocka
blog – https://easyteachingideas.blogspot.com/
Temat: You can run like a cheetah. Potrafisz biec jak gepard.
Po tej lekcji poprawnie:
- nazwiesz 12 zwierząt,
- powiesz, jakie czynności potrafią wykonać zwierzęta.
Słownictwo:
- nazwy wybranych zwierząt
- nazwy czynności: clap, climb, dance, fly, hop, jump, run, stand, stomp, swim, waddle, walk,
- You can + nazwa czynności + like a/an + nazwa zwierzęcia
Przygotuj:
- słownik, np. https://ling.pl/
- smartfon / laptop / komputer oraz dostęp do Internetu
- kartka (zeszyt), kredki
ZADANIE 1
Obejrzyj film. Poznaj czynności, jakie potrafią wykonywać różne zwierzęta. Powtarzaj nazwy czynności i nazwy zwierząt razem z bohaterką filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=d8SbAkn3uvs&t=47s
ZADANIE 2
Co to za zwierzę? Ułóż nazwy i przeczytaj wyraz.
ZADANIE 3
Sprawdź się. Dopasuj nazwy zwierząt do ich nazw.
https://learningapps.org/10000899
ZADANIE 4
Powiedz, które zwierzę potrafi?
- CLAP Who can clap?
- CLIMB Who can climb?
- DANCE Who can dance?
- FLY Who can fly?
- WALK Who can walk?
Możesz nazwać inne zwierzęta i powiedzieć, co potrafią.
ZADANIE 5
W zeszycie lub na kartce narysuj swoje ulubione zwierzę. Podpisz je. Napisz, jakie czynności potrafi wykonać Twój ulubieniec.
This is a picture of my favourite animal.
It is a / an ….
It can …
Opcjonalnie / Materiały dodatkowe
WORKSHEET 1
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/Worksheet1Animals.pdf” title=”Worksheet1 Animals”]
WORKSHEET 2
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/Worksheet2-Animals.pdf” title=”Worksheet2 Animals”]
PICTIONARY / MEMORY obrazkowo-wyrazowe
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/pictionary-Animals.pdf” title=”pictionary Animals”]
Informacja dla nauczyciela:
Ta lekcja pozwala zrealizować poniższe punkty podstawy programowej:
- Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów:
12) przyroda wokół mnie;
- Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka:
2) rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, dodatkowymi dźwiękami;
- W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:
1). powtarza wyrazy i proste zdania;
2). tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;
- W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:
3). pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie.