You can run like a cheetah. Potrafisz biec jak gepard.

You can run like a cheetah. Potrafisz biec jak gepard.

szkoła podstawowa

język angielski

klasa 2-3 SP

Autor: Marzena Wywrocka

blog – https://easyteachingideas.blogspot.com/

Temat: You can run like a cheetah. Potrafisz biec jak gepard.

Po tej lekcji poprawnie:

  • nazwiesz 12 zwierząt,
  • powiesz, jakie czynności potrafią wykonać zwierzęta.

Słownictwo:

  • nazwy wybranych zwierząt
  • nazwy czynności: clap, climb, dance, fly, hop, jump, run, stand, stomp, swim, waddle, walk,
  • You can + nazwa czynności + like a/an + nazwa zwierzęcia

Przygotuj:

  • słownik, np. https://ling.pl/
  • smartfon / laptop / komputer oraz dostęp do Internetu
  • kartka (zeszyt), kredki

ZADANIE 1

Obejrzyj film. Poznaj czynności, jakie potrafią wykonywać różne zwierzęta. Powtarzaj nazwy czynności i nazwy zwierząt razem z bohaterką filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=d8SbAkn3uvs&t=47s

 

ZADANIE 2

Co to za zwierzę? Ułóż nazwy i przeczytaj wyraz.

Zwierzęta

 

ZADANIE 3

Sprawdź się. Dopasuj nazwy zwierząt do ich nazw.

 https://learningapps.org/10000899

ZADANIE 4

Powiedz, które zwierzę potrafi?

  • CLAP Who can clap?
  • CLIMB Who can climb?
  • DANCE Who can dance?
  • FLY Who can fly?
  • WALK Who can walk?

Możesz nazwać inne zwierzęta i powiedzieć, co potrafią.

ZADANIE 5

W zeszycie lub na kartce narysuj swoje ulubione zwierzę. Podpisz je. Napisz, jakie czynności potrafi wykonać Twój ulubieniec.

This is a picture of my favourite animal.

It is a / an ….

It can …

króliczek

Opcjonalnie / Materiały dodatkowe

WORKSHEET 1

Worksheet1 Animals

Karta pracy do pobrania

WORKSHEET 2

Worksheet2 Animals

Karta pracy do pobrania

PICTIONARY / MEMORY obrazkowo-wyrazowe

pictionary Animals

Karta pracy do pobrania


 

Informacja dla nauczyciela:

Ta lekcja pozwala zrealizować poniższe punkty podstawy programowej:

  1. Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów:

          12) przyroda wokół mnie;

  1. Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka:

        2) rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są                  wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, dodatkowymi dźwiękami;

 

  1. W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:

1). powtarza wyrazy i proste zdania;

2). tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;

 

  1. W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:

3). pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie.