szkoła ponadpodstawowa/ ponadgimnazjalna
geografia
klasa 1 i 3 po gimnazjum oraz 2 po szkole podstawowej
Autor: Agata Adamczak
Temat: Wieś i miasto, czyli gdzie żyjemy
Na tej lekcji dowiesz się:

- czym różni się miasto i wieś,
- gdzie są najlepsze warunki do powstawania osiedli ludzkich,
- jak rozwijało się osadnictwo w czasach historycznych.
Na tej lekcji nauczysz się:
- rozpoznawać różne typy wsi i zespołów miejskich,
- określać funkcje, które pełnią wsie i miasta,
- tworzyć mapę myśli na przykładzie mapy miast.
Drogi Uczniu,
poniżej znajduje się link, pod którym ukryte są treści dotyczące tematu: miasto i wieś, czyli gdzie żyjemy.
Miasto i wieś, czyli jak żyjemy- kliknij w tekst

Dla nauczyciela:
Realizacja podstawy programowej:
Szkoła ponadpodstawowa– zakres podstawowy VIII. Uczeń: 12) charakteryzuje zróżnicowanie poziomu rozwoju sieci osadniczej na świecie, wiążąc go ze środowiskiem przyrodniczym i kulturowym oraz etapem rozwoju gospodarczego; Szkoła ponadpodstawowa– zakres rozszerzony VIII. Uczeń: 6) identyfikuje funkcje, typy fizjonomiczne miast i formy zespołów miejskich na świecie, wiąże typy fizjonomiczne miast z kręgami cywilizacyjnymi oraz poziomem rozwoju gospodarczego państw. Szkoła ponadgimnazjalna – poziom podstawowy 1. Współczesne problemy demograficzne i społeczne świata. Uczeń: 4) (…) opisuje procesy tworzenia się aglomeracji miejskich oraz ich formy; Szkoła ponadgimnazjalna – poziom rozszerzony 8. Ludność. Uczeń: 7) przedstawia (…) zróżnicowanie poziomu życia ludzi w miastach różnych typów i wielkości; 10) określa strukturę funkcjonalno-przestrzenną różnych miast i ocenia jej zmiany wraz z rozwojem państw;
.