Where is the bank? – pytanie o drogę
Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: V-VI
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
Fanpage: https://www.facebook.com/kreatywnenauczaniejezykowobcych/
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się i utrwalisz nazwy miejsc w mieście
- nauczysz się pytać o drogę i wskazywać drogę
- rozwiążesz quizy online
- obejrzysz film animowany
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
Przypomnij sobie nazwy miejsc w mieście za pomocą jednej z poniższych gier:
- memory:
https://learningapps.org/111511
- hangman:
https://www.eslgamesplus.com/places-vocabulary-hangman-game-for-esl-vocabulary-practice/
- krzyżówka
https://www.freddiesville.com/games/places-in-the-city-vocabulary-crossword-puzzle-online/
ZADANIE 2
- Przypomnij sobie wyrażenia służące do wskazywania drogi:
http://jerome.boulinguez.free.fr/english/file/hotpotatoes/followtheroutevoc.htm
- Możesz stworzyć listę tych wyrażeń w zeszycie lub w postaci fiszek (osobnych karteczek, na których z jednej strony piszesz słowo w języku angielskim, a na drugiej w języku polskim).
ZADANIE 3
- Obejrzyj film i zapisz jak najwięcej wyrażeń, dzięki którym możemy zapytać kogoś lub udzielić komuś wskazówek dotyczących drogi.
- Które z tych wyrażeń występowały również w quizie z zadania nr 2?
ZADANIE 4
Wykonaj zadanie na rozumienie ze słuchu: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/giving-directions
- odtwórz dźwięk w filmie
- rozwiń strzałeczki na fioletowych paseczkach – tam ukryte są pytania do tekstu słuchanego
- rozwiąż te zadania
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: podróżowanie (orientacja w terenie, wycieczki, zwiedzanie, infrastruktura miasta)
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje miejsca.
- Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy).
Jako autorka, wyrażam zgodę, aby utwór WHERE IS THE BANK? – PYTANIE DROGĘ był udostępniany na platformie https://lekcjewsieci.pl na zasadach licencji Creative Commons – Uznanie Autorstwa – Użycie Niekomercyjne 4.0. Wyrażam zgodę na dowolne wykorzystanie utworu poza wykorzystywaniem utworu w celach komercyjnych, pod warunkiem podania mojego imienia i nazwiska.