Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: V-VI
Autor: Aniela Tekiela
Blog autorki
Temat: Where do you work? – opisywanie zawodów
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się i utrwalisz nazwy zawodów,
- obejrzysz film prezentujący zawody, miejsca wykonywania tych zawodów oraz narzędzia potrzebne do wykonywania tych zawodów.
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki,
- smartfon,
- laptop/komputer,
- zeszyt i coś do pisania,
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej,
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu.
ZADANIE 1
a. odtwórz film:
b. wykorzystaj go do stworzenia opisów zawodów
c. wybierz 3 zawody z filmu i opisz je – na podstawie informacji z filmu, napisz jaki to zawód, gdzie dana osoba pracuje i z jakich narzędzi korzysta
PRZYKŁAD:
He is a shop assistant.
He works in a shop.
He uses money.
ZADANIE 2
a. pomyśl o 3 osobach dorosłych z Twojej rodziny,
b. napisz czym się zajmują, gdzie pracują i jakie narzędzia wykorzystują w swojej pracy.
PRZYKŁAD
My aunt is a teacher.
She works in a school.
She uses a computer and books.
ZADANIE 3
Skorzystaj z tej KARTY PRACY i przepisz rozwiązania do zeszytu.
Informacja dla nauczyciela
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: praca (popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, miejsce pracy, wybór zawodu); życie prywatne (rodzina, znajomi i przyjaciele)
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje ludzi, zawody.
- Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy).
Przygotowane na licencji CC-BY-NC