szkoła podstawowa
język angielski
klasa 4
Autor: Marzena Wywrocka
Temat: Where do you work? Jobs and places.
Po tej lekcji poprawnie:
zapytasz o wykonywany zawód i miejsce pracy,
podasz nazwy zawodów i miejsca wykonywania ich.
Słownictwo: tools, artist, carpenter, cook, doctor, engineer, farmer, firefighter, hairdresser, pilot, Police
officer, scientist, singer, teacher, vet, studio, carpenter’s shop, restaurant, hospital, factory, farm, fire
station, salon, airplane, police station, science lab, broadcasting station, school, animal hospital
Whose tools are these? (Czyje to narzędzia?)
Where do you work? (Gdzie pracyjesz?)
I work …. (Pracuję … )
Przygotuj:
kartkę z bloku lub zeszyt oraz przybory szkolne do wykonania pracy projektowej
słownik, np. https://ling.pl/
smartfon / laptop / komputer oraz dostęp do Internetu
ZADANIE 1 – ROZGRZEWKA
Popatrz na tą rozsypankę literową. Ile angielskich wyrazów potrafisz zbudować w 3 minuty? Wyrazy
zapisz na kartce lub w zeszycie.
ZADANIE 2
Obejrzyj film rysunkowy o zawodach oraz miejscach, w których wykonywany jest. Poćwicz poprawną
wymowę usłyszanych zawodów i miejsc, każdy wyraz powtórz 4 razy ( szeptem, bardzo szybko,
powoli, głośno).
ZADANIE 3
Ponownie obejrzyj film i zapisz w zeszycie:
miejsca i nazwy zawodów po angielsku
ZADANIE 4 – Quizlet
Naucz się słownictwa, kliknij TUTAJ.
ZADANIE 5
Opracuj własną krzyżówkę:
ustal hasło swojej krzyżówki, np. CARPENTER i zapisz je w pionie w zszycie,
do każdej litery z hasła, przygotuj zagadkę, polski odpowiednik lub ilustrację,
Litera C – I work in a restaurant. ( do krzyżówki wpiszesz COOK )
Litera A – I work in a studio. ( ARTIST )
Litera R – niestety nie posiadamy w słowniczku odpowiedniego wyrazu, który zaczyna się literą R –
wykorzystajmy inny, aRtist, faRmer … itd
Ważne: Nie rozwiązuj dziś krzyżówki swojej, to zadanie na jutro.
ZADANIE 6
Jaki zawód został ukryty w ROZGRZEWCE?
ZADANIE 7 – Mini-projekt
Kim chciałbyś zostać w przyszłości? Wybierz zawód, który uważasz za najbardziej interesujący i
wykonaj pracę projektową w zeszycie lub na kartce z bloku:
1. Napisz, jaki to zawód.
2. Wskaż miejsce/miejsca pracy.
3. Ustal 3 wykonywane czynności i potrzebne narzędzia. Poszukaj tych nazw w słowniku, na przykład
w https://ling.pl/ i umieść je we właściwych miejscach w swojej pracy.
4. Zilustruj swoją pracę projektową lub poszukaj odpowiednich zdjęć w czasopismach.
5. Napisz też, jakie zawody wykonują Twoi rodzice oraz gdzie pracują.
6. Koniecznie podaj powód swojego wyboru.
Informacja dla nauczyciela:
Ta lekcja pozwala zrealizować poniższe punkty podstawy programowej:
Podstawa programowa – wersja II.1.
Cele kształcenia – wymagania ogólne
1. Znajomość środków językowych.
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych,
ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematów wskazanych w wymaganiach szczegółowych.
3. Tworzenie wypowiedzi.
Uczeń samodzielnie formułuje krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, w
zakresie opisanym w wymaganiach szczegółowych.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych,
ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie następujących tematów:
4. praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, miejsce pracy, wybór
zawodu);
Przygotowane na licencji CC-BY-NC