Szkoła podstawowa
Język angielski
Klasa: VI-VII
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
Fanpage: https://www.facebook.com/kreatywnenauczaniejezykowobcych/
W trakcie tej lekcji:
- utrwalisz nazwy dolegliwości i chorób
- nauczysz się wyrażeń niezbędnych podczas wizyty u lekarza
- obejrzysz film, w którym zobaczysz dialog pacjenta z lekarzem
- nauczysz się udzielać rad
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
- obejrzyj ten film
https://www.youtube.com/watch?v=VPM2WYQetEo
- zrób listę 3 zdań jakie wypowiada lekarz i pacjent na zasadzie: pytanie – odpowiedź
- możesz włączyć napisy
PRZYKŁAD
PYTANIE: What’s the matter? ODPOWIEDŹ: I feel sick.
ZADANIE 2
- zagraj w Kahoot! Challenge
- wejdź na www.kahoot.it
- wpisz kod: 0272965
- w quizie poznasz słowo SHOULD i SHOULDN’T które oznacza POWINIENEŚ i NIE POWINIENEŚ
- dzięki tym słowom będziesz umiał udzielić komuś rady
- w trakcie gry, kiedy pojawią się poprawne odpowiedzi, przepisuj je do zeszytu
ZADANIE 3
- zobacz ten film
https://www.youtube.com/watch?v=LlC-Trk54Zg
- zobaczysz w nim osoby, które mają jakieś dolegliwości
- zapisz wszystkie urazy i dolegliwości z filmu, a następnie dopisz do każdej po jednej radzie dotyczącej tego, co należy zrobić w przypadku, kiedy coś takiego nam się przydarzy
PRZYKŁAD
headache – You should go to bed.
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: zdrowie, części ciała, tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje dolegliwości, tworzy dialogi u lekarza.
- Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy).