szkoła podstawowa
język angielski
klasa 1
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
Fanpage: https://www.facebook.com/kreatywnenauczaniejezykowobcych/
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się mówić, jakie ubranka masz na sobie
- będziesz grał w quizy online
- „polował na ubrania” w swojej szafie
- nauczysz się piosenki z YouTube
Co będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- dostęp do szafy z ubraniami
- torba, walizka lub większe pudełko
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
- wejdź na tę stronę i rozwiąż quiz
https://www.anglomaniacy.pl/clothesQuiz.htm
- Twoim zadaniem jest dopasowanie odpowiedniego słowa do obrazka
ZADANIE 2
-
- włącz film na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U
- W trakcie oglądania zatrzymuj film wtedy, kiedy dziewczynka lub chłopczyk będzie zakładać jakieś ubranko
- Jak zatrzymasz film, podejdź do swojej szafy lub szafy domowników, i znajdź w niej ubranko, jakie widziałeś na filmie
- Włóż to ubranko do jakiegoś pudełka, kosza lub walizki
- W trakcie szukania ubranek w szafie powtarzaj na głos nazwę ubranka, którego szukasz
- Kiedy film się skończy odtwórz go jeszcze raz – tym razem nie zatrzymuj filmu
- Twoim zadaniem będzie jak najszybsze odłożenie ciuszków, o których mowa na filmie na miejsce
ZADANIE 3
- jeśli masz możliwość, wydrukuj z tej strony https://www.anglomaniacy.pl/clothesPrintables.htm
materiał zatytułowany „BINGO” (znajduje się on mniej więcej w połowie strony)
- wytnij obrazki z tej karty pracy
- następnie włącz piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=KFQxBCvgx70
i zaznacz te ubranka, które pojawiały się w teledysku
- odsłuchaj piosenki jeszcze raz – za każdym razem, kiedy pojawi się w niej nowy ciuszek, zatrzymaj film i pokoloruj ten sam ciuszek w zbiorze obrazków jaki wcześniej wyciąłeś
- w trakcie odtwarzania piosenki staraj się powtarzać nazwy ciuszków, jakie słyszysz
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących
jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych
wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów:
1) ja i moi bliscy (rodzina, przyjaciele); sklep; części garderoby
2.Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli,
w standardowej odmianie języka:
1) rozumie sens krótkich wypowiedzi, prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami
3) znajduje w wypowiedzi określone informacje
- Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne
(np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania):
1) rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub
dźwiękiem;
2) znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:
1) powtarza wyrazy i proste zdania;
2) tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty
z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;
3) śpiewa piosenki – samodzielnie
4) używa poznanych wyrazów i zwrotów podczas zabawy.
- W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:
1) przepisuje wyrazy i proste zdania;
2) pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;
3) pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie.
- W zakresie reagowania uczeń:
1) reaguje werbalnie i niewerbalnie na polecenia;
2) wyraża swoje upodobania.
- W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym
przedmioty z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach wizualnych i audiowizualnych.
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. ze słowników
obrazkowych, książeczek), również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.