Tworzymy w programie Scratch grę dla dwóch graczy– umieszczamy duszki na scenie i zliczamy punkty

Tworzymy w programie Scratch grę dla dwóch graczy– umieszczamy duszki na scenie i zliczamy punkty

szkoła podstawowa

informatyka

klasa – 6

autor – Beata Chojnowska- Gąsiorek – blog

Cel lekcji:

  • samodzielnie tworzy rozbudowaną grę, stosując instrukcję warunkową, zmienne, losowe przemieszczanie duszka po scenie, wyświetlanie komunikatów;
  • określa odpowiednio warunki zakończenia gry;

1. Pobierz program Scratch ze strony https://scratch.mit.edu/download/scratch2 i zainstaluj na komputerze.
Pobierz najpierw Adobe AiR, a później Edytor Scratch Offline.

 

2. Spróbuj samodzielnie wykonać grę dla dwóch graczy „Pingwiny” wg instrukcji z filmu.

Podstawa programowa:

II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:

1) projektuje, tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania:

a) pomysły historyjek i rozwiązania problemów, w tym proste algorytmy z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych oraz zdarzeń,

b) prosty program sterujący robotem lub innym obiektem na ekranie komputera;

2) testuje na komputerze swoje programy pod względem zgodności z przyjętymi założeniami i ewentualnie je poprawia, objaśnia przebieg działania programów;