szkoła podstawowa
informatyka
klasa – 6
autor – Beata Chojnowska- Gąsiorek – blog
Cel lekcji:
- samodzielnie tworzy rozbudowaną grę, stosując instrukcję warunkową, zmienne, losowe przemieszczanie duszka po scenie, wyświetlanie komunikatów;
- określa odpowiednio warunki zakończenia gry;
1. Pobierz program Scratch ze strony https://scratch.mit.edu/download/scratch2 i zainstaluj na komputerze.
Pobierz najpierw Adobe AiR, a później Edytor Scratch Offline.
2. Spróbuj samodzielnie wykonać grę dla dwóch graczy „Pingwiny” wg instrukcji z filmu.
Podstawa programowa:
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:
1) projektuje, tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania:
a) pomysły historyjek i rozwiązania problemów, w tym proste algorytmy z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych oraz zdarzeń,
b) prosty program sterujący robotem lub innym obiektem na ekranie komputera;
2) testuje na komputerze swoje programy pod względem zgodności z przyjętymi założeniami i ewentualnie je poprawia, objaśnia przebieg działania programów;