szkoła podstawowa
informatyka
klasa- 5-8
autor – Grzegorz Adaszewski
Cele lekcji:
- Uczeń wie czym jest scena i potrafi stworzyć nowe sceny
- Uczeń potrafi przy użyciu skryptów warunkowych zmieniać tła
- Uczeń potrafi stworzyć nową zmienną
- Uczeń potrafi przypisać zmienną do konkretnego działania
- Uczeń potrafi odnajdywać błędy we własnych skryptach
Materiał do zajęć:
Podstawa programowa:
1) formułuje i zapisuje w postaci algorytmów polecenia składające się na:
- rozwiązanie problemów z życia codziennego i z różnych przedmiotów, np. liczenie średniej, pisemne wykonanie działań arytmetycznych, takich jak dodawanie i odejmowanie,
- osiągnięcie postawionego celu, w tym znalezienie elementu w zbiorze nieuporządkowanym lub uporządkowanym, znalezienie elementu najmniejszego i największego,
- sterowanie robotem lub obiektem na ekranie;
2) w algorytmicznym rozwiązywaniu problemu wyróżnia podstawowe kroki: określenie problemu i celu do osiągnięcia, analiza sytuacji problemowej, opracowanie rozwiązania, sprawdzenie rozwiązania problemu dla przykładowych danych, zapisanie rozwiązania w postaci schematu lub programu.