szkoła podstawowa
informatyka
klasa – 6
autor – Grzegorz Adaszewski
Cel lekcji:
- Uczeń potrafi wyjaśnić czym jest procedura. Uczeń potrafi przyrównać ją do programu.
- Uczeń zna różnicę pomiędzy procedurą pierwotną, a procedurą wtórną, potrafi wskazać te różnice.
- Uczeń zna i potrafi zastosować komendy- pod, opu
- Uczeń potrafi stworzyć procedurę
1. Zainstaluj program Logomocja Imagine w wersji demonstracyjnej https://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=demo
2. Obejrzyj film i spróbuj wykonać zadanie samodzielnie.
Źródło kanał Youtube Edukacja na maxa
Podstawa programowa:
Uczeń:
Formułuje i zapisuje w postaci algorytmów polecenia składające się na:
- sterowanie robotem lub obiektem na ekranie;
Projektuje, tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania:
- pomysły historyjek i rozwiązania problemów, w tym proste algorytmy z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych oraz zdarzeń,
- prosty program sterujący robotem lub innym obiektem na ekranie komputera;