Postaw warunek koronawirusowi, czyli o trybie warunkowym słów kilka

Postaw warunek koronawirusowi, czyli o trybie warunkowym słów kilka

Szkoła podstawowa
Język angielski
klasa 7 i 8
Autor: Katarzyna Góralczyk


Temat: Postaw warunek koronawirusowi, czyli o trybie warunkowym słów kilka

Co uzyskasz po tej lekcji:

  • poznasz i/lub przypomnisz sobie 3 tryby warunkowe
  • będziesz umiał wykorzystać je podczas komunikowania się w języku angielskim
  • nauczysz się słownictwa związanego z chorobami

 

Koronawirus jest obecnie głównym tematem rozmów, zarówno wśród młodzieży, jak i osób dorosłych. Warto więc włączyć się do takiej rozmowy, nie tylko w języku polskim. Aby pomóc Ci w tym, przygotowałam kilka słówek, które warto znać, rozmawiając o chorobach. Aby je poznać, zapraszam Cię na Quizlet. Kliknij TUTAJ, aby nauczyć się słownictwa.

Teraz możesz sprawdźić się w grze “dopasowanie”.

Skoro już znasz słownictwo, pora przyjrzeć się bliżej trybom warunkowym. Zapraszam Cię zatem do obejrzenia krótkiego filmiku.

Sprawdź, ile już wiesz o trybach warunkowych, grając w rzutki 🙂

Pora na ostatni element lekcji – zapraszam Cię do sprawdzenia się we wstawianiu wyrazów w odpowiedniej formie.
Zacznij od zrobienia zadań w zerowym trybie warunkowym – ćwiczenia tutaj.
Sprawdź się w pierwszym trybie warunkowym – ćwiczenia tutaj.
Warto też zobaczyć, jak idzie Ci drugi tryb warunkowy – ćwiczenia tutaj.
Mam nadzieję, że teraz tryby warunkowe są zrozumiałe i może sam zechcesz stworzyć własne wypowiedzi o koronawirusie 😉

 


 

Informacje dla nauczyciela

Podstawa programowa:

I. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następującego tematu:

11. zdrowie (np. tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie);

X. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem.

 

Przygotowane na licencji CC-BY-NC