autor: Emilia Nadolnik
Biologia
Klasa 5
Szkoła Podstawowa
Temat: Tkanki roślinne
Cele lekcji:
Co powinieneś wiedzieć po lekcji? Uczeń
– wskazuję miejsca występowania tkanek w roślinie
– dzielę rodzaje tkanek roślinnych na tkanki twórcze i tkanki stałe, określam funkcje tkanek
– rozpoznaję rodzaje tkanek stałych: tkanka okrywająca, miękiszowa, przewodząca, wzmacniająca
– wymieniam przystosowania budowy poszczególnych tkanek roślinnych do pełnienia określonych funkcji
Zapoznaj się z poniższą prezentacją i wykonaj zawarte w niej polecenia:
Dla nauczyciela:
Podstawa programowa.
II.
Różnorodność i jedność roślin:
- tkanki roślinne – uczeń dokonuje obserwacji i rozpoznaje (pod mikroskopem, na schemacie, na zdjęciu lub na podstawie opisu) tkanki roślinne oraz wskazuje ich cechy adaptacyjne do pełnienia określonych funkcji (tkanka twórcza, okrywająca, miękiszowa, wzmacniająca, przewodząca);