Szkoła podstawowa
Przedmiot: Język angielski
Klasa: IV-V
Autor: Karolina Członka
Podczas lekcji:
- powtórzysz nazwy podstawowych mebli;
- zapoznasz się z konstrukcją gramatyczną ‘ There is/there are’;
- obejrzysz filmiki na Youtube;
- zagrasz w gry interaktywne i quizy, które pomogą Ci w efektywnym przećwiczeniu nowo poznanej struktury gramatycznej;
- nauczysz się poprawnie stosować ten aspekt gramatyczny w zdaniach;
- dodatkowo podejmiesz kilka nowych wyzwań na pobudzenie swojej kreatywnościw budowaniu zdań z ‘there is/there are’
Będziesz potrzebować:
- chęci do nauki
- smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
- piórnik i coś do pisania,
- zeszyt,
źródło: clipart-library.com
źródło: www.multi-talk.pl
Drogi uczniu,
Ćwiczenie 1 Na początek zapraszam do obejrzenia interaktywnego quizu, gdzie powtórzysz słownictwo z mebli. Po każdym usłyszanym słowie zrób pauzę i powtórz je kilka razy na głos
w celu poćwiczenia poprawnej wymowy.
Link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=JRDtsmAQU0E
- Teraz wszystkie meble z prezentacji przyporządkuj do odpowiedniego pomieszczenia na zamieszczonym rysunku.
BedroomKitchen
– bed – …………
Bathroom
Living-room
– ………….
– …………..
Ćwiczenie nr 2 Teraz pokrótce zapoznasz się z konstrukcją gramatyczną ‘There is/there are’.
W tym celu zapraszam do obejrzenia pierwszej części filmiku.
Link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=OeTSdWITXCg
- Pora na przećwiczenie tej konstrukcji w zdaniach.Spójrz na ilustrację poniżej, gdzie jest przedstawiona główna bohaterka o imieniu Lucy.
Źródło: www.multitalk.pl
Lucy ma okropny rozgardiasz w swoich rzeczach, ponieważ 2 dni temu przeprowadziła się do nowego mieszkania. Jej problem polega na tym, że nie wie w jakim pokoju powinna umieścić poszczególne przedmioty. Twoim zadaniem jest utworzyć 7 zdań twierdzących używając ‘there is/there are, aby podać wskazówki Lucy, gdzie mogą się znajdować dane rzeczy. Następnie, aby Lucy się nie pomyliła i niepotrzebnie wstawiła jakąś rzecz do niewłaściwego pokoju, to w tym celu utwórz 7 zdań przeczących, gdzie wybrane rzeczy nie powinny się znaleźć w danym pokoju.
Przykład: There is a jacket in the bedroom.
–
–
Przykład: There are clothes in the bedroom.
–
–
- Następnie utwórz do tych zdań przeczenia według przykładu:
Przykład: There isn’t a jacket in the kitchen.
–
–
Przykład: There aren’t clothes in the kitchen.
–
–
A więc do dzieła !
Ćwiczenie 3 Włącz ten filmik dalej, aby dowiedzieć się, jak tworzyć pytania za pomocą konstrukcji ‘there is/there are’.
- Teraz kolej na Ciebie, aby poćwiczyć tworzenie pytań z ‘there is/there are’.Do wcześniej utworzonych zdań twierdzących do ilustracji utwórz teraz pytania według wzoru:
a) Is there a jacket in the bedroom
– Yes, there is / No, there isn’t
b) Are there any clothes in the bedroom?
– Yes,there are / No, there aren’t
Super Ci poszło !!!
Ćwiczenie nr 4 Przygotowałam dla Ciebie kilka ćwiczeń i quizów interaktywnych, abyś mógł lepiej przećwiczyć daną strukturę gramatyczną.
Linki poniżej:
https://wordwall.net/pl/resource/828494/there-there
https://wordwall.net/pl/resource/1092487/there-there
https://wordwall.net/pl/resource/428224/angielski/there-questions
https://wordwall.net/pl/resource/361849/there-isnt-there-arent-english-class-a1
– Dodatkową kartę pracy zamieszczam w pliku PDF.
Powodzenia 🙂
Zakres podstawy programowej:
1. Uczeń tworzy proste, spójne i logiczne w miarę płynne wypowiedzi ustne i pisemne;
- używa czasownik konstrukcji ‘there is/there are’ w odniesieniu do wskazywania położenia różnych przedmiotów.
- Potrafi powiedzieć, jakie rzeczy się znajdują w danym miejscu, jakich nie ma oraz zadawać pytania.
- uczeń znajduje istotne informacje w załączonym materiale.
- uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
- uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie filmów w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
- uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.