You are currently viewing There is, there are – opis miejsc

There is, there are – opis miejsc

 

Szkoła podstawowa

Przedmiot: Język angielski

Klasa: IV-V

Autor: Karolina Członka


 

Podczas lekcji:

  • powtórzysz nazwy podstawowych mebli;
  • zapoznasz się z konstrukcją gramatyczną ‘ There is/there are’;
  • obejrzysz filmiki na Youtube;
  • zagrasz w gry interaktywne i quizy, które pomogą Ci w efektywnym przećwiczeniu nowo poznanej struktury gramatycznej;
  • nauczysz się poprawnie stosować ten aspekt gramatyczny w zdaniach;
  • dodatkowo podejmiesz kilka nowych wyzwań na pobudzenie swojej kreatywnościw budowaniu zdań z ‘there is/there are’

Będziesz potrzebować:

  • chęci do nauki
  • smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
  • piórnik i coś do pisania,
  • zeszyt,

 

źródło: clipart-library.com

 

źródło: www.multi-talk.pl

Drogi uczniu,

Ćwiczenie 1 Na początek zapraszam do obejrzenia interaktywnego quizu, gdzie powtórzysz słownictwo z mebli. Po każdym usłyszanym słowie zrób pauzę i powtórz je kilka razy na głos

w celu poćwiczenia poprawnej wymowy.

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=JRDtsmAQU0E

  • Teraz wszystkie meble z prezentacji przyporządkuj do odpowiedniego pomieszczenia na zamieszczonym rysunku.

BedroomKitchen

– bed – …………

Bathroom

Living-room

– ………….

– …………..

Ćwiczenie nr 2 Teraz pokrótce zapoznasz się z konstrukcją gramatyczną ‘There is/there are’.

W tym celu zapraszam do obejrzenia pierwszej części filmiku.

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=OeTSdWITXCg

  • Pora na przećwiczenie tej konstrukcji w zdaniach.Spójrz na ilustrację poniżej, gdzie jest przedstawiona główna bohaterka o imieniu Lucy.

 

Źródło: www.multitalk.pl

Lucy ma okropny rozgardiasz w swoich rzeczach, ponieważ 2 dni temu przeprowadziła się do nowego mieszkania. Jej problem polega na tym, że nie wie w jakim pokoju powinna umieścić poszczególne przedmioty. Twoim zadaniem jest utworzyć 7 zdań twierdzących używając ‘there is/there are, aby podać wskazówki Lucy, gdzie mogą się znajdować dane rzeczy. Następnie, aby Lucy się nie pomyliła i niepotrzebnie wstawiła jakąś rzecz do niewłaściwego pokoju, to w tym celu utwórz 7 zdań przeczących, gdzie wybrane rzeczy nie powinny się znaleźć w danym pokoju.

Przykład: There is a jacket in the bedroom.

Przykład: There are clothes in the bedroom.

  • Następnie utwórz do tych zdań przeczenia według przykładu:

Przykład: There isn’t a jacket in the kitchen.

Przykład: There aren’t clothes in the kitchen.

A więc do dzieła !

Ćwiczenie 3 Włącz ten filmik dalej, aby dowiedzieć się, jak tworzyć pytania za pomocą konstrukcji ‘there is/there are’.

  • Teraz kolej na Ciebie, aby poćwiczyć tworzenie pytań z ‘there is/there are’.Do wcześniej utworzonych zdań twierdzących do ilustracji utwórz teraz pytania według wzoru:

a) Is there a jacket in the bedroom

– Yes, there is / No, there isn’t

b) Are there any clothes in the bedroom?

– Yes,there are / No, there aren’t

Super Ci poszło !!!

Ćwiczenie nr 4 Przygotowałam dla Ciebie kilka ćwiczeń i quizów interaktywnych, abyś mógł lepiej przećwiczyć daną strukturę gramatyczną.

Linki poniżej:

https://wordwall.net/pl/resource/828494/there-there

https://wordwall.net/pl/resource/1092487/there-there

https://wordwall.net/pl/resource/428224/angielski/there-questions

https://wordwall.net/pl/resource/361849/there-isnt-there-arent-english-class-a1

– Dodatkową kartę pracy zamieszczam w pliku PDF.

Powodzenia 🙂

Zakres podstawy programowej:

1. Uczeń tworzy proste, spójne i logiczne w miarę płynne wypowiedzi ustne i pisemne;

  • używa czasownik konstrukcji ‘there is/there are’ w odniesieniu do wskazywania położenia różnych przedmiotów.
  • Potrafi powiedzieć, jakie rzeczy się znajdują w danym miejscu, jakich nie ma oraz zadawać pytania.
  • uczeń znajduje istotne informacje w załączonym materiale.
  • uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
  • uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie filmów w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
  • uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.