You are currently viewing The heart is bigger than … – porównywanie i stopniowanie przymiotników

The heart is bigger than … – porównywanie i stopniowanie przymiotników

Szkoła podstawowa

Przedmiot: Język angielski

Klasa: VI -VIII

Autor: Karolina Członka

Podczas lekcji:

  • dowiesz się jak tworzyć stopień wyższy i najwyższy przymiotnika;
  • obejrzysz filmiki na Youtube,
  • zagrasz w gry interaktywne i quizy, które pomogą Ci w efektywnym zapamiętaniu podstawowych zasad pomocnych przy stopniowaniu przymiotników;
  • nauczysz się poprawnie tworzyć stopień wyższy i najwyższy przymiotnika.

Będziesz potrzebować:

  • chęci do nauki
  • smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
  • piórnik i coś do pisania, nożyczki,
  • zeszyt,

The heart is bigger than …….

serce

Drogi uczniu,

Ćwiczenie 1

Na początek zapraszam do obejrzenia krótkiej prezentacji, podczas której poznasz podstawowe zasady tworzenia stopnia wyższego i najwyższego do przymiotników krótkich i długich.

Link poniżej:

  • Sprawdź się!Spójrz na poniżej zamieszczoną chmurę wyrazów, wyszukaj w niej 15 przymiotników. Następnie utwórz do nich stopień wyższy.

 

adjectives

Zapisz te przymiotniki w zeszycie.

  • Teraz utwórz do powyższych przymiotników stopień najwyższy.

Gotowe! Więc zapraszam na quizlet w celu sprawdzenia swoich odpowiedzi oraz przećwiczenia poprawnej wymowy przymiotników.

Link poniżej:

https://quizlet.com/pl/500757381/angielski-unit-5-achieve-flash-cards/

Ćwiczenie 2

Obejrzyj interaktywny quiz, dzięki któremu dowiesz się, jak dokonywać porównania rzeczy oraz osób.

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=E71eT-xDch8&feature=share


Już wiesz, aby porównać 1 przedmiot do drugiego należy użyć stopnia wyższego przymiotnika oraz słowo ‘than’ po przymiotniku.

Przykład: Tom is taller than Mike.

Teraz czas na podjęcie wyzwania!

wyzwanie

 

  • Spójrz na następujące ilustracje:

Źródło: www.multi-talk.pl

  • Dokonaj porównania obu ilustracji używając następujących przymiotników:

old/ tasty / modern / beautiful / good / clever / helpful / nice/

Przykład: Sue is older than Monica.

Ćwiczenie 3 Teraz zapraszam do obejrzenia kolejnego interaktywnego quizu, z którego dowiesz się jak wyróżniać 1 rzecz lub osobę od pozostałych.

Link poniżej:

 

Kolej na Ciebie!

  • 000000;”>Spójrz na poniższe obrazki:

 

Utwórz stopień najwyższy w oparciu o powyższe ilustracje używając poszczególnych przymiotników:

sporty/rich / smart / modern / fast / cheap / expensive /new

Przykład: George is older than Monica but Sue is the oldest.

Ćwiczenie 4 Na zakończenie zrobisz kilka ćwiczeń interaktywnych, aby jeszcze lepiej przećwiczyć stopniowanie przymiotników.

Linki poniżej:

https://learningapps.org/6766876

https://learningapps.org/7177073

https://learningapps.org/8649854

Powodzenia 🙂

Zakres podstawy programowej:

1. Uczeń tworzy proste, spójne i logiczne w miarę płynne wypowiedzi ustne i pisemne;

  • uczeń poznaje sposoby tworzenia stopniowania przymiotników.
  • uczeń porównuje rzeczy i osoby do innych przy użyciu stopnia wyższego.
  • uczeń stosuje stopień najwyższy przymiotnika do wyróżnienia rzeczy lub osoby od pozostałych.
  • uczeń znajduje istotne informacje w załączonym materiale.
  • uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
  • uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie filmów w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
  • uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.

BY-NC-ND