Szkoła podstawowa
Przedmiot: Język angielski
Klasa: VI -VIII
Autor: Karolina Członka
Podczas lekcji:
- dowiesz się jak tworzyć stopień wyższy i najwyższy przymiotnika;
- obejrzysz filmiki na Youtube,
- zagrasz w gry interaktywne i quizy, które pomogą Ci w efektywnym zapamiętaniu podstawowych zasad pomocnych przy stopniowaniu przymiotników;
- nauczysz się poprawnie tworzyć stopień wyższy i najwyższy przymiotnika.
Będziesz potrzebować:
- chęci do nauki
- smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
- piórnik i coś do pisania, nożyczki,
- zeszyt,
The heart is bigger than …….
Drogi uczniu,
Ćwiczenie 1
Na początek zapraszam do obejrzenia krótkiej prezentacji, podczas której poznasz podstawowe zasady tworzenia stopnia wyższego i najwyższego do przymiotników krótkich i długich.
Link poniżej:
- Sprawdź się!Spójrz na poniżej zamieszczoną chmurę wyrazów, wyszukaj w niej 15 przymiotników. Następnie utwórz do nich stopień wyższy.
Zapisz te przymiotniki w zeszycie.
- Teraz utwórz do powyższych przymiotników stopień najwyższy.
Gotowe! Więc zapraszam na quizlet w celu sprawdzenia swoich odpowiedzi oraz przećwiczenia poprawnej wymowy przymiotników.
Link poniżej:
https://quizlet.com/pl/500757381/angielski-unit-5-achieve-flash-cards/
Ćwiczenie 2
Obejrzyj interaktywny quiz, dzięki któremu dowiesz się, jak dokonywać porównania rzeczy oraz osób.
Link:
https://www.youtube.com/watch?v=E71eT-xDch8&feature=share
Już wiesz, aby porównać 1 przedmiot do drugiego należy użyć stopnia wyższego przymiotnika oraz słowo ‘than’ po przymiotniku.
Przykład: Tom is taller than Mike.
Teraz czas na podjęcie wyzwania!
- Spójrz na następujące ilustracje:
Źródło: www.multi-talk.pl
- Dokonaj porównania obu ilustracji używając następujących przymiotników:
old/ tasty / modern / beautiful / good / clever / helpful / nice/
Przykład: Sue is older than Monica.
Ćwiczenie 3 Teraz zapraszam do obejrzenia kolejnego interaktywnego quizu, z którego dowiesz się jak wyróżniać 1 rzecz lub osobę od pozostałych.
Link poniżej:
Kolej na Ciebie!
- 000000;”>Spójrz na poniższe obrazki:
– Utwórz stopień najwyższy w oparciu o powyższe ilustracje używając poszczególnych przymiotników:
sporty/rich / smart / modern / fast / cheap / expensive /new
Przykład: George is older than Monica but Sue is the oldest.
Ćwiczenie 4 Na zakończenie zrobisz kilka ćwiczeń interaktywnych, aby jeszcze lepiej przećwiczyć stopniowanie przymiotników.
Linki poniżej:
https://learningapps.org/6766876
https://learningapps.org/7177073
https://learningapps.org/8649854
Powodzenia 🙂
Zakres podstawy programowej:
1. Uczeń tworzy proste, spójne i logiczne w miarę płynne wypowiedzi ustne i pisemne;
- uczeń poznaje sposoby tworzenia stopniowania przymiotników.
- uczeń porównuje rzeczy i osoby do innych przy użyciu stopnia wyższego.
- uczeń stosuje stopień najwyższy przymiotnika do wyróżnienia rzeczy lub osoby od pozostałych.
- uczeń znajduje istotne informacje w załączonym materiale.
- uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
- uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie filmów w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
- uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.