Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: IV
Autor: Aniela Tekiela
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
ANIMAL TALENT SHOW – co potrafią zwierzęta?
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się mówić o umiejętnościach i talentach
- obejrzysz nietypowe wydanie„Mam talent” na YouTube
- rozwiążesz quiz online
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
1. upewnij się, że znasz znaczenie następujących nazw zwierząt:
hen, parrot, dog
2. możesz sprawdzić znaczenie w słowniku online www.diki.pl
3.napisz w zeszycie po jednej czynności, jakie potrafią wykonywać te zwierzęta oraz po jednej czynności, jakich nie potrafią
PRZYKŁAD:
Hens can walk. Hens can’t play football.
ZADANIE 2
- odtwórz film – zobaczysz w nim zwierzęta, które wykonują nietypowe dla nich czynności
https://www.youtube.com/watch?v=9oq7vWR0mlA
2. w trakcie oglądania lub po obejrzeniu filmu wybierz z poniższej grafiki te czynności, które wykonywały zwierzęta na filmie
3. zapisz wybrane czynności w zeszycie
ZADANIE 3
Na podstawie umiejętności, jakie zaznaczyłeś w zadaniu nr 2 napisz co potrafią, i czego nie potrafią robić zwierzęta z filmu
PRZYKŁAD
The dog can speak French. The dog can’t play the piano.
ZADANIE 4
Rozwiąż interaktywny quiz – odpowiedz, czy dane zwierzątka potrafią wykonywać czynności pokazane na zdjęciu.
Informacje dla nauczyciela:
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematu: człowiek (umiejętności i zainteresowania)
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne (np. rozmowy, wiadomości, komunikaty, ogłoszenia, instrukcje) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka znajdując w wypowiedzi określone informacje
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opowiada o umiejętnościach
- Uczeń:
- przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach wizualnych (np. wykresach, mapach, symbolach, piktogramach) lub audiowizualnych (np. filmach, reklamach);
- przekazuje w języku obcym nowożytnym lub polskim informacje sformułowane w tym języku obcym;
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem – korzysta ze słownika.
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym w postaci filmu na YouTube oraz za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne – domyśla się znaczenia wyrazów z kontekstu.