szkoła podstawowa
geografia
klasa – 6
autor: Monika Stasiuk
Drogi uczniu, po tej lekcji będziesz umiał/a:
- wskazać na mapie położenie państw europejskich i ich stolice
-
https://pixabay.com/pl/photos/wakacje-samoch%C3%B3d-podr%C3%B3%C5%BCy-trasy-1283014/ opiszesz ukształtowanie powierzchni Europy
- podasz cechy charakterystyczne społeczeństwa młodego i starzejącego się
- wskażesz przyczyny i skutki migracji
Przed wami wirtualna tablica. Z prawej strony znajdziecie najważniejsze informacje związane z poszczególnymi tematami działu. Po lewej stronie znajdują się gry i ćwiczenia utrwalające ważne zagadnienia.
Miłej zabawy 🙂
Powodzenia 🙂
Dla nauczyciela:
Lekcja realizuje poniższe punkty podstawy programowej:
II. 4. Określanie związków i zależności między poszczególnymi elementami środowiska przyrodniczego, społeczno-gospodarczego i kulturowego, formułowanie twierdzenia o prawidłowościach, dokonywanie uogólnień.
VII.
1) charakteryzuje położenie, przebieg granic oraz linii brzegowej Europy;
2) przedstawia podział polityczny Europy oraz rolę Unii Europejskiej w przemianach społecznych i gospodarczych kontynentu;
3) charakteryzuje ukształtowanie powierzchni Europy;
4) na przykładzie Islandii określa związek między położeniem na granicy płyt litosfery a występowaniem wulkanów i trzęsień ziemi;
5) przedstawia zróżnicowanie klimatyczne Europy oraz czynniki, które o nim decydują;
6) wyjaśnia rozmieszczenie ludności oraz główne przyczyny i skutki starzenia się społeczeństw w Europie;
7) wyjaśnia przyczyny i konsekwencje zróżnicowania demograficznego ludności Europy;
8) ocenia społeczno-ekonomiczne i kulturowe konsekwencje migracji na obszarze Europy;
9) określa podobieństwa i różnice między wielkimi miastami Europy: Londynem i Paryżem;
.