Szkoła podstawowa
Język angielski
Klasa IV
Autorka: Karolina Celuch
Temat: SPRING FASHION SHOW – przegląd ubrań na wiosnę.
Podczas tej lekcji:
– poznasz lub przypomnisz sobie nazwy ubrań w języku angielskim,
– rozwiążesz krzyżówkę zawierającą nowe słówka,
– opowiesz, jak zmieniasz garderobę z zimowej na wiosenną,
– wykonasz ciekawy projekt niczym projektant mody,
– przedstawisz swoich modeli i modelki, opisując w co są ubrani.
Będą Ci potrzebne:
– smartfon lub komputer z dostępem do Internetu,
– kartka/zeszyt oraz coś do pisania,
– przeczytane numery ulubionych czasopism Twojej mamy, w których będzie dużo zdjęć postaci
– nożyczki, klej,
– kolorowa kartka techniczna a3.
Ćwiczenie 1: W tym ćwiczeniu poznasz nazwy różnych części garderoby w języku angielskim, obejrzysz pomocny filmik i podzielisz ubrania na kategorie.
Otwórz link i obejrzyj filmik. Powtarzaj na głos słówka w języku angielskim.
https://www.youtube.com/watch?v=pHer1COWyrQ
Obejrzyj filmik drugi raz. Wypisz po 3 lub więcej przykładów ubrań dopasowanych do części ciała. Gotowe? BRAWO!
head | |||
arms | |||
legs |
Gotowe? BRAWO!
Ćwiczenie 2: Zostań modowym detektywem i znajdź nazwy ubrań w wykreślance.
https://www.esolcourses.com/content/topics/clothes/0/wordsearch.html
A może ułożysz własną wykreślankę i ukryjesz w niej inne słówka?
Ćwiczenie 3: Opowiedz, jakie ubrania nosisz o danej porze roku.
Ustnie i pisemnie ułóż zdania:
In the winter I wear… – Zimą noszę…
In the spring I don’t wear… – Wiosną nie noszę…
In the spring I want to wear… – Wiosną chcę nosić…
UWAGA! Pamiętaj o liczbie pojedynczej i mnogiej: a shoe – 2 shoes, a hat, trousers…
Możesz ułożyć inne zdania według swojego pomysłu.
Ćwiczenie 4: Zostań projektantką/projektantem mody!
Na kartce a3 z bloku technicznego narysuj wybieg dla modeli i modelek.
Z magazynów wytnij wybrane zdjęcia ludzi, których ubiór Ci się podoba. Przyklej postaci na wybiegu i zaaranżuj własny pokaz mody.
Ćwiczenie 5: Opowiedz o swoim projekcie.
Opisz każdą postać 1 zdaniem. Oczywiście możesz powiedzieć więcej, jeśli chcesz i potrafisz.
Przykładowe zdanie:
This model is wearing a black dress, red shoes and a yellow hat. – Ta modelka ma na sobie czarną sukienkę, czerwone buty i żółty kapelusz.
Teraz Twoja kolej! Możesz zaprosić rodziców i rodzeństwo na swój pokaz i opowiedzieć, co udało Ci się przygotować.
Thank you for this lesson!
Podstawa programowa:
– Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne i znajduje w tekście określone informacje.
– Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne: opisuje ludzi, wyraża i uzasadnia swoje opinie.
– Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne: opisuje ludzi, przedmioty, opowiada o czynnościach z teraźniejszości; przedstawia fakty z teraźniejszości.
– Uczeń przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audio-wizualnych (np. filmach, reklamach).
– Uczeń przekazuje w języku obcym nowożytnym lub polskim informacje sformułowane w tym języku obcym.
– Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik, korzystanie z tekstów kultury w języku obcym nowożytnym).
– Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. mediów), również za pomocą technologii informacyjno—komunikacyjnych.