Szkoła podstawowa
Język niemiecki
klasa: V-VII
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
Fanpage: https://www.facebook.com/kreatywnenauczaniejezykowobcych/
Temat : Ich habe viel Freizeit – mój dzień w okresie epidemii.
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się i utrwalisz nazwy członków rodziny oraz czynności dnia codziennego
- rozwiążesz quizy online
- obejrzysz film
- napiszesz wiadomość do nauczyciela
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- słownik, na przykład ten: https://pl.pons.com/t%C5%82umaczenie/niemiecki-polski
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język niemiecki lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
Za pomocą poniżej gry WISIELEC, przypomnij sobie nazwy członków rodziny:
https://www.german-games.net/germangames/hangman?topic=Family%20-%20members&level=primary
Za każdym razem, jak odgadniesz lub zobaczysz rozwiązanie quizu, postaraj się przeczytać na głos dane słowo. Jeśli nie jesteś pewny wymowy, sprawdź ją w słowniku online, na przykład w tym: https://pl.pons.com/t%C5%82umaczenie
Możesz zapisać rozwiązania zeszycie.
ZADANIE 2
Za pomocą poniższych quizów przypomnij sobie odmianę czasowników:
https://www.digitaldialects.com/German/VerbConj1.htm
https://www.digitaldialects.com/German/VerbConj2.htm
Wybierz 6 czasowników z tych quizów i stwórz z nimi własne zdania.
PRZYKŁAD:
schlafen – Ich schlafe gern in meinem großen Bett.
ZADANIE 3
Obejrzyj film. Na jego podstawie zrób listę czynności dnia codziennego o jakich wspominają rozmówcy. Wykorzystasz je w kolejnym zadaniu.
ZADANIE 4
Napisz krótki list do nauczyciela, zawierający od 8 do 10 zdań (lub więcej) na temat tego, jak obecnie Ty i Twoja rodzina spędzacie czas w domu. W tekście możesz wykorzystywać wyrażenia, które wypisałeś w zadaniu nr 3. Wykorzystaj do tego czas Präsens.
Napisz, co robisz Ty i członkowie Twojej rodziny; co robicie razem; w jakim pomieszczeniu najczęściej spędzacie czas; czego nie robicie, a chcielibyście robić.
W pracy nad tekstem, możesz inspirować się też poniższym wypracowaniem, filmami oraz słownikiem online:
TEKST
FILM 1
FILM 2
SŁOWNIK:
https://pl.pons.com/t%C5%82umaczenie
Informacje dla nauczyciela:
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: czynności codzienne, członkowie rodziny.
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje czynności dnia codziennego za pomocą czasu Präsens.
- Uczeń przetwarza prosty tekst słuchany pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy).
Jako autorka, wyrażam zgodę, aby utwór Ich habe viel Freizeit – mój dzień w okresie epidemii. był udostępniany na platformie https://lekcjewsieci.pl na zasadach licencji Creative Commons – Uznanie Autorstwa – Użycie Niekomercyjne 4.0. Wyrażam zgodę na dowolne wykorzystanie utworu poza wykorzystywaniem utworu w celach komercyjnych, pod warunkiem podania mojego imienia i nazwiska.
Przygotowane na licencji CC-BY-NC-ND