Kleidung – ubrania

Kleidung – ubrania

Szkoła podstawowa
Język niemiecki

klasa V

Autor: Aleksandra Bielska nauczycielka języka niemieckiego Facebook: Frau Bielska

Thema: Kleidung – ubrania

W trakcie tej lekcji:

  1. dowiesz się, nazywają się poszczególne ubrania w języku niemieckim
  2. obejrzysz krótki  film i dowiesz się, jakie ubrania przydadzą sie zimą .

Czego potrzebujesz?

  1. Smartfon lub komputer + słuchawki 
  2. Dostęp do Internetu 
  3. Zeszyt i kolorowe mazaki

Los geht´s! 🙂 

Aufgabe 1.

  1. Zapisz w swoim zeszycie dzisiejszy temat: Die Kleidung – ubrania.
  2. Na pewno już znasz kilka nazw ubrań w języku niemieckim:
    odgadnij, co to moze byc po polsku:
  1. das T-Shirt
  2. die Krawatte
  3. die Bluse
  4. der Schal

Na pewno sobie świetnie poradziłeś! 🙂 

Aufgabe 2.

  1. Teraz włącz filmik:

  1. Słuchaj i powtarzaj. 
  2. Odtwórz filmik jeszcze raz i zatrzymując filmik w odpowiednich miejscach – zapisz poszczególne części garderoby w swoim zeszycie.Zapisz znaczenie w j. polskim lubi narysuj obrazek / symbol, np.:

die Hose – spodnie

Aufgabe 3.

  1. A teraz sprawdź, co zapamiętałeś! Spójrz na zwroty i je przetłumacz. Jeśli nie pamiętasz, nie martw sie, po kliknięciu w fiszke zobaczysz właściwy obrazek.

  1. Jeszcze jedno zadanie -połącz w pary słówka i obrazki!

  1. Włącz ten link, powtarzaj wyrazy i spróbuj zagrać w grę:

Aufgabe 4.

  1. Otwórz teraz tabelę, która została podzielona na dwie części: Sommer (lato) i Winter (zima). Naszkicuj podobna u siebie w zeszycie i spróbuj przyporządkować poznane słowa do odpowiedniej części tabeli, np.: 

die Mütze – czapka – powędruje do WINTER, bo nosimy ja zima. 

Kleidung

  1. Odtwórz teraz filmik, w którym Steve sie ubiera.
  1. Zanim go obejrzysz, spójrz na to zdjęcie i odpowiedz na pytania:
  • Welche Jahreszeit ist das? Jaka to pora roku?
  • Wie ist das Wetter? Jaka jest pogoda?

  1. Odtwórz video:

  1. Jakie ubrania założył Steve? Która odpowiedź jest poprawna? 
  1. die Wollsocken, die Hose, der Schal, die Handschuhe
  2. die Wollmütze, die Hose, das T-Shirt
  3. die Wollsocken, die Wollmütze, der Schal

Aufgabe 5.

  1. Może posiadasz w domu gazetki reklamowe, ulotki albo stare czasopisma, w których są oferty ubrań? Jeśli nie, to możesz samemu narysować obrazki, a następnie je wyciąć. Teraz wyobraź sobie, że jesteś projektantem mody i spróbuj przygotować 3 dowolne stylizacje! Bądź kreatywny, oryginalny i pomysłowy. Gdy Twoje 3 propozycje będą gotowe, podpisz poszczególne części garderoby w języku niemieckim, a następnie zrób zdjęcie i prześlij swojemu nauczycielowi! 

Informacja dla nauczyciela

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: świat przyrody -pogoda.
  2. Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
  3. Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje ludzi, zawody.
  4. Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych – film.
  5. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki, szkice)
  6. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych (serwis YT, aplikacje z zadaniami online).
  7. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy oraz zwrotów).
  8. Uczeń zmienia formę przekazu ustnego lub pisemnego w zakresie opisanym w wymaganiach szczegółowych.
  9. Uczeń posiada świadomość językową – podobienstwa i roznice w budowie zdań. 

Jako autorka, wyrażam zgodę, aby utwór  Kleidung – Ubrania był udostępniany na platformie https://lekcjewsieci.pl  na zasadach licencji Creative Commons – Uznanie Autorstwa – Użycie Niekomercyjne 4.0. Wyrażam zgodę na dowolne wykorzystanie utworu poza wykorzystywaniem utworu w celach komercyjnych, pod warunkiem podania mojego imienia i nazwiska.

Przygotowane na licencji CC-BY-NC-ND