Szkoła podstawowa
Język niemiecki
klasa V
Autor: Aleksandra Bielska nauczycielka języka niemieckiego Facebook: Frau Bielska
Thema: Kleidung – ubrania
W trakcie tej lekcji:
- dowiesz się, nazywają się poszczególne ubrania w języku niemieckim
- obejrzysz krótki film i dowiesz się, jakie ubrania przydadzą sie zimą .
Czego potrzebujesz?
- Smartfon lub komputer + słuchawki
- Dostęp do Internetu
- Zeszyt i kolorowe mazaki
Los geht´s! 🙂
Aufgabe 1.
- Zapisz w swoim zeszycie dzisiejszy temat: Die Kleidung – ubrania.
- Na pewno już znasz kilka nazw ubrań w języku niemieckim:
odgadnij, co to moze byc po polsku:
- das T-Shirt
- die Krawatte
- die Bluse
- der Schal
Na pewno sobie świetnie poradziłeś! 🙂
Aufgabe 2.
- Teraz włącz filmik:
- Słuchaj i powtarzaj.
- Odtwórz filmik jeszcze raz i zatrzymując filmik w odpowiednich miejscach – zapisz poszczególne części garderoby w swoim zeszycie.Zapisz znaczenie w j. polskim lubi narysuj obrazek / symbol, np.:
die Hose – spodnie
Aufgabe 3.
- A teraz sprawdź, co zapamiętałeś! Spójrz na zwroty i je przetłumacz. Jeśli nie pamiętasz, nie martw sie, po kliknięciu w fiszke zobaczysz właściwy obrazek.
- Jeszcze jedno zadanie -połącz w pary słówka i obrazki!
- Włącz ten link, powtarzaj wyrazy i spróbuj zagrać w grę:
Aufgabe 4.
- Otwórz teraz tabelę, która została podzielona na dwie części: Sommer (lato) i Winter (zima). Naszkicuj podobna u siebie w zeszycie i spróbuj przyporządkować poznane słowa do odpowiedniej części tabeli, np.:
die Mütze – czapka – powędruje do WINTER, bo nosimy ja zima.
- Odtwórz teraz filmik, w którym Steve sie ubiera.
- Zanim go obejrzysz, spójrz na to zdjęcie i odpowiedz na pytania:
- Welche Jahreszeit ist das? Jaka to pora roku?
- Wie ist das Wetter? Jaka jest pogoda?
- Odtwórz video:
- Jakie ubrania założył Steve? Która odpowiedź jest poprawna?
- die Wollsocken, die Hose, der Schal, die Handschuhe
- die Wollmütze, die Hose, das T-Shirt
- die Wollsocken, die Wollmütze, der Schal
Aufgabe 5.
- Może posiadasz w domu gazetki reklamowe, ulotki albo stare czasopisma, w których są oferty ubrań? Jeśli nie, to możesz samemu narysować obrazki, a następnie je wyciąć. Teraz wyobraź sobie, że jesteś projektantem mody i spróbuj przygotować 3 dowolne stylizacje! Bądź kreatywny, oryginalny i pomysłowy. Gdy Twoje 3 propozycje będą gotowe, podpisz poszczególne części garderoby w języku niemieckim, a następnie zrób zdjęcie i prześlij swojemu nauczycielowi!
Informacja dla nauczyciela
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: świat przyrody -pogoda.
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje ludzi, zawody.
- Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych – film.
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki, szkice)
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych (serwis YT, aplikacje z zadaniami online).
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy oraz zwrotów).
- Uczeń zmienia formę przekazu ustnego lub pisemnego w zakresie opisanym w wymaganiach szczegółowych.
- Uczeń posiada świadomość językową – podobienstwa i roznice w budowie zdań.
Jako autorka, wyrażam zgodę, aby utwór Kleidung – Ubrania był udostępniany na platformie https://lekcjewsieci.pl na zasadach licencji Creative Commons – Uznanie Autorstwa – Użycie Niekomercyjne 4.0. Wyrażam zgodę na dowolne wykorzystanie utworu poza wykorzystywaniem utworu w celach komercyjnych, pod warunkiem podania mojego imienia i nazwiska.
Przygotowane na licencji CC-BY-NC-ND