szkoła podstawowa
informatyka
klasa- 4
autor – Dorota Adam
Cele lekcji:
- Uczeń nauczy się obsługi okna programu Scratch
- Uczeń będzie potrafił zedytować i dodać nowego duszka
- Uczeń będzie potrafił poruszać się postacią oraz dodawać tekst
-
Dzisiaj zaczniemy tworzyć opowieść o robotach. Na samym początku wybierzemy odpowiedniego duszka.
- Następnie przejdźmy do poleceń, aby nasze duszki poruszały się.
- Przejdźmy do tworzenia opowieści.
- Dodatkowe materiały i informacje uzyskasz również w opisie wikipedii Mistrzów Kodowania tu: http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Modu%C5%82_1_-_%22Pierwsze_kroki_w_Scratch%27u%22
- W ramach zadania stwórz opowieść o robotach z wykorzystaniem co najmniej 10 słów związanych z informatyką.
Podstawa programowa:
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:
1. projektuje, tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania:
1) pomysły historyjek i rozwiązania problemów, w tym proste algorytmy z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych oraz zdarzeń,