Scratch– animacja poklatkowa

Scratch– animacja poklatkowa

szkoła podstawowa

informatyka

klasa- 4-6

autor – Elżbieta Gucwa

Cele lekcji:

  • Poznasz pojęcie animacji poklatkowej, oraz w jaki sposób tworzą animacje w SFR
  • Stworzysz własne kostiumy w programie Scratch
  • Zbudujesz skrypt, który pozwoli zmieniać kostiumy
  • Nauczysz się zapisywać program na dysku

Materiał do zajęć:

Czy wiesz co to animacja poklatkowa? Poszukaj w Wikipedii znaczenie pojęcia, ponieważ dziś ją wykonasz.

Uruchom stronę scratch.mit.edu – wybierz Stwórz.

Do wykonania animacji użyjemy

    • Edytora postaci /kolejne klatki rysunku duplikujemy
      Na każdym kolejnym kostiumie rysujemy kolejny element rysunku. Zawsze duplikujemy ostatni kostium.

    • Skryptu z elementami, który skompletujemy z bloków:

      • Kiedy kliknięcie

      • Zmień kostium na…

      • Zawsze

      • Następny kostium

      • Czekaj np. 0.2 s.

Krótka prezentacja ze wskazówkami: scratch_animacja

Film pokazujący przykład animacji w Scratch z użyciem animacji poklatkowej.

 

Źródło kanał Youtube Scratch TIG

Dla ciekawych

Film o tajemnicach animacji ze Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej

Źródło kanał Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej

Podstawa programowa:

II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:

1) projektuje, tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania:

a) pomysły historyjek i rozwiązania problemów, w tym proste algorytmy z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych oraz zdarzeń,

b) prosty program sterujący robotem lub innym obiektem na ekranie komputera;

2) testuje na komputerze swoje programy pod względem zgodności z przyjętymi założeniami i ewentualnie je poprawia, objaśnia przebieg działania programów;