You are currently viewing Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne na pikniku. There is some cake but there aren’t any bananas.

Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne na pikniku. There is some cake but there aren’t any bananas.

Szkoła podstawowa

Przedmiot: Język angielski

Klasa: IV-V

 

Autor: Karolina Członka


Podczas lekcji:

  • powtórzysz nazwy przedmiotów szkolnych;
  • zapoznasz się z rzeczownikami policzalnymi oraz niepoliczalnymi;
  • obejrzysz filmiki na Youtube;
  • zagrasz w gry interaktywne i quizy, które pomogą Ci w efektywnym przećwiczeniu nowo poznanej struktury gramatycznej;
  • nauczysz się poprawnie stosować te rzeczowniki w zdaniach;
  • dodatkowo podejmiesz kilka nowych wyzwań na pobudzenie swojej kreatywności w budowaniu zdań z użyciem rzeczowników policzalnych oraz niepoliczalnych.

Będziesz potrzebować:

  • chęci do nauki
  • smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
  • piórnik i coś do pisania,
  • zeszyt.

 

Drogi uczniu,

Ćwiczenie 1 Na początek obejrzyj krótką prezentację, gdzie zapoznasz się z nazwami produktów spożywczych. Po każdym usłyszanym słówku rób pauzę i powtórz kilka razy to słowo w celu do ćwiczenia poprawnej wymowy.

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=wnJKZTQoNZo

Ćwiczenie nr 2 Teraz wykonasz ćwiczenie interaktywne, gdzie utrwalisz nowo poznane słówka.

Link poniżej:

https://wordwall.net/pl/resource/1748459/food-jedzenie

Ćwiczenie nr 3 Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku, z którego dowiesz się, dlaczego rzeczowniki dzielimy na policzalne oraz niepoliczalne.

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=hg0puf2CPGY

 

Pora na wyzwanie nr 1

 

 

  • Spójrz na chmurę wyrazów obok.

Odszukaj w niej jak najwięcej produktów spożywczych.

Narysuj tabelkę i podziel ją na 2 kolumny tak jak w przykładzie poniżej i pogrupuj wszystkie słowa.

Rzeczowniki Policzalne Rzeczowniki Niepoliczalne

 

A więc do dzieła! 

Ćwiczenie nr 4 Teraz zapraszam do obejrzenia krótkiej prezentacji, gdzie dowiesz się kiedy należy używać ‘a/an/some/any/no’.

 

1) Rzeczowniki policzalne

 

liczba pojedyncza liczba mnoga
 przedimek: a/an

a banana

przedimek: -/some

some bananas (kilka bananów)

 przedimek: a/an

Is there a banana?

 

przedimek: any

Are there any bananas?

 

przedimek: a/an

There isn’t a banana.

 

przedimek: any; no

There aren’t any bananas.

There are no bananas.

 

    2) Rzeczowniki Niepoliczalne

tylko liczba pojedyncza
 

przedimek: some

some cheese

 

any/no

Is there any cheese?

There isn’t any cheese.

There is no cheese.

 

Ćwiczenie nr 5 Spójrz na poniższą ilustrację. utwórz 8 zdań z some/any/a/an z rzeczami znajdującymi się na planszy.

                                                                                                                                 Źródło: www.multitalk.pl

 

  • A teraz nasza główna bohaterka Zosia wybiera się na piknik, jednakże nie wie co ze sobą zabrać. W tym celu prosi Cię o pomoc w wybraniu potrzebnych rzeczy.

Twoje zadanie polega na utworzeniu 5 zdań twierdzących z there is/there are some/a/an z rzeczami, jakie będą jej potrzebne oraz 5 zdań z there isn’t any/there aren’t any.

 Przykład: There is some juice.  There aren’t any apples.

Powodzenia 🙂wyzwanie

 

 

 

Zakres podstawy programowej:

 

  1. Uczeń tworzy proste, spójne i logiczne w miarę płynne wypowiedzi ustne i pisemne;
  • używa rzeczowniki policzalne i niepoliczalne w zdaniach z użyciem som/any oraz przedimka a/an.
  • Potrafi powiedzieć, jaka różnica jest pomiędzy rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi
  • uczeń znajduje istotne informacje w załączonym materiale.
  • uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
  • uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie filmów w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
  • uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.