Szkoła ponadpodstawowa, ponadgimnazjalna
klasa 1
autorki: Kataryna Włodkowska, Karolina Strógarek
Temat: Różne postawy człowieka wobec zagrożenia. Między potrzebą walki ze złem a słabością.
Czego dowiesz się po tej lekcji?
- Będziesz umiał scharakteryzować głównych bohaterów „Dżumy” Alberta Camusa.
- Określisz motywację bohaterów powieści w walce z zagrożeniem.
- Będziesz umiał zdefiniować system wartości doktora Rieux i Jeana Tarrou.
Drogi uczniu,
zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi w prezentacji, klikaj wszystkie ruchome elementy i wykonaj zadania.
Powodzenia!
Ta lekcja pozwala zrealizować poniższe punkty podstawy programowej:
pkt.38 Uczeń zna „Dżumę” Alberta Camusa
pkt.5 Interpretuje treści alegoryczne i symboliczne utworu literackiego
pkt.8 Wykazuje się znajomością i zrozumieniem treści utworów wskazanych w podstawie programowej
pkt.9 Rozpoznaje tematykę i problematykę poznanych tekstów oraz jej związek ze zjawiskami społecznymi i egzystencjalnymi
pkt.10 Wykorzystuje multimedialne źródła informacji oraz dokonuje ich krytycznej oceny
Przygotowane na licencji CC-BY-NC-ND