ROOM TOUR z Sophią grace – opis pokoju
Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: IV
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
W trakcie tej lekcji:
- będziesz grał w quizy online o wyposażeniu sypialni
- nauczysz się słów związanych z sypialnią
- oglądał ciekawe filmy na YouTube
- tworzył własny słowniczek językowy
- stworzysz autorski test
- zwiedzisz pokój amerykańskiej piosenkarki o imieniu Sophia Grace
Co będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
W ramach rozgrzewki rozwiąż quiz online. Przepisz 10 dowolnych słów do zeszytu.
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/house/bedroom
ZADANIE 2
Wybierz 6 słów z listy, jaką stworzyłeś w zadaniu nr 1 i stwórz na ich podstawie własny QUIZ z odpowiedziami do wyboru.
PRZYKŁAD
1. CHAIR to:
a. kuchnia
b. makaron
c. krzesło
Gotowy quiz przekaż mamie, tacie lub innemu domownikowi, aby go rozwiązał.
ZADANIE 3
Obejrzyj film, w którym Sophia oprowadza widza po swoim pokoju. Napisz co najmniej 6 obiektów, jakie widzisz w jej filmie, używając pełnych zdań.
PRZYKŁAD:
There is a big bed.
There are 5 pink chairs.
https://www.youtube.com/watch?v=2z7ehZ8jReE&feature=emb_title
Realizacja podstawy programowej:
1. Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących
jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych
wymagań ogólnych w zakresie słownictwa związanego z domem i jego najbliższym otoczeniem.
2.Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli,
w standardowej odmianie języka:
– rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych
piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami,
rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, dodatkowymi dźwiękami
– ) znajduje w wypowiedzi określone informacje.
3. Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne
(np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania):
– rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub
dźwiękiem;
– znajduje w wypowiedzi określone informacje.k obcy nowożytny
4. W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:
– powtarza wyrazy i proste zdania;
– tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty
z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;
5. W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:
– przepisuje wyrazy i proste zdania;
– pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;
– pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie.
6. W zakresie reagowania uczeń:
– wyraża swoje upodobania.
7. W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym
Przedmioty, pokoje i wyposażenie z najbliższego otoczenia oraz przedstawione
w materiałach wizualnych i audiowizualnych.
9. Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie
pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym,
korzystanie ze słowników obrazkowych i gier edukacyjnych).
10. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. ze słowników
obrazkowych, książeczek), również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.