Etap edukacji: szkoła podstawowa,
przedmiot: plastyka, muzyka, język polski
klasa: 7
zasoby: prezentacja, karta pracy Sylwii Oszczyk
Autor: Magdalena Krajewska, Daria Wójcik
Na tej lekcji:
*poznasz romantyzm w literaturze, malarstwie i muzyce;
*przedstawisz zebrane informacje w ciekawy sposób w dowolnej formie;
Zadanie 1.
Podzielcie się na dowolne grupy zespoły, pary. Możecie pracować również indywidualnie.
Zadanie 2.
Obejrzyjcie dokładnie prezentację. Wybierzcie sobie 1 obraz, który przykuł Waszą uwagę. To nad nim będziecie pracować podczas realizacji projektu.
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/04/Prezentacja-ROMANTYZM-1.pdf” title=”Prezentacja-ROMANTYZM”]
Zadanie 3.
Z dowolnych wiarygodnych źródeł zbierzcie informacje o wybranym obrazie, ciekawostki oraz przedstawcie jego twórcę.
Zadanie 4.
Do obrazu dobierzcie muzykę (starajcie się wybrać utwór z epoki) i zaprezentujcie kompozytora.
Zadanie 5.
Jeśli pracujesz indywidualnie – wykonaj pracę plastyczną lub pracę przy użyciu znanych Tobie programów komputerowych. Jeśli pracujecie w zespole wykonujecie pracę przy użyciu programów komputerowych, chyba, że podzielicie się działaniami w inny sposób.
Zadanie 6.
Opisz wybrany przez siebie obraz. Skorzystaj z kryteriów sukcesu pięknie przedstawionych przez panią Sylwię Oszczyk.
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/04/Prezentacja1.pdf”]
Zadanie 7.
Zbierzcie wszystkie zebrane wiadomości. Uporządkujcie je w ciekawej formie. Dokonajcie prezentacji całego materiału wraz z praca plastyczną.
Jeśli skorzystacie z jakiegoś programu czy aplikacji koniecznie zamieśćcie informację o jej nazwie. Dzięki temu poznamy różne ciekawe sposoby na pracę online.
Gdy Wasza praca będzie gotowa, wyślijcie ją do swojego nauczyciela języka polskiego, plastyki albo muzyki. Jeśli w trakcie pracy będziecie potrzebowali wsparcia – służymy pomocą.
INFORMACJE DLA NAUCZYCIELA:
Zadania realizują następujące punkty podstawy programowej:
Język polski:
2.2. porządkuje informacje w zależności od ich funkcji w przekazie;
2.3. interpretuje dzieła sztuki (obraz, grafika, rzeźba, fotografia);
4.1. rzetelnie, z poszanowaniem praw autorskich, korzysta z informacji;
4.4. uczestniczy w projektach edukacyjnych (np. tworzy różnorodne prezentacje, projekty wystaw, realizuje krótkie filmy z wykorzystaniem technologii multimedialnych);
4.6. rozwija umiejętności samodzielnej prezentacji wyników swojej pracy;
4.7. rozwija nawyki systematycznego uczenia się;
Muzyka:
2.6
Wymienia nazwy epok w dziejach muzyki (średniowiecze, renesans, barok, klasycyzm, romantyzm, muzyka XX w.) oraz potrafi wskazać kompozytorów reprezentatywnych dla nich.
3.1
Zna repertuar kulturalnego człowieka, orientując się w sztandarowych utworach z dziejów historii muzyki i współczesnej kultury muzycznej oraz wartościowej muzyki popularnej;
3.5
Wyszukuje nagrania z literatury muzycznej w celu zilustrowania twórczości kompozytorów, cech epoki, charakterystyki stylów, przygotowując prezentacje lub/i, muzyczne portfolio;
3.6
Uczestniczy w tworzeniu artystycznych projektów edukacyjnych o charakterze interdyscyplinarnym (również z wykorzystaniem technologii informacyjnej);
Plastyka:
2.2
Wyraża w pracach plastycznych uczucia i emocje wobec rzeczywistości, a także płynące z inspiracji muzycznych czy literackich (impresja i ekspresja); rysuje, maluje, ilustruje zjawiska i wydarzenia realne i wyobrażone (także w korelacji z innymi przedmiotami);
3.5
Rozpoznaje wybrane, najbardziej istotne dzieła z dorobku innych narodów;
3.6
Rozumie i charakteryzuje na wybranych przykładach z różnych dziedzin pojęcie stylu w sztuce;
https://lekcjeszytenamiare.blogspot.com/2020/03/romantyzm-przez-dziurke-od-klucza.html