szkoła podstawowa
język angielski
klasa 1
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
Fanpage: https://www.facebook.com/kreatywnenauczaniejezykowobcych/
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się nazywać ubrania w języku angielskim
- będziesz grał w quizy online
- robił wirtualne zakupy w sklepie RESERVED KIDS
- nauczysz się piosenki z YouTube
Co będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- dostęp do szafy z ubraniami
- torba, walizka lub większe pudełko
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
- wejdź na tę stronę
https://www.anglomaniacy.pl/clothesDictionary.htm
- kliknij w wybrane ubranko i powtarzaj wymowę tego słowa 3 razy
ZADANIE 2
- wejdź na tę stronę i rozwiąż quiz
https://www.anglomaniacy.pl/clothesPictureTest.htm
- kliknij w wybraną cyfrę i dopasuj obrazek do słowa
ZADANIE 3
-
- wyciągnij z szafy swoje buty, skarpetki, szalik, kurtkę i czapkę
- odtwórz piosenkę na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU
- w trakcie słuchania zakładaj na siebie te rzeczy, o których śpiewają w piosence
- jedna z tych rzeczy nie pojawi się w piosence – po odsłuchaniu powiedz po angielsku, która
- odtwórz piosenkę jeszcze raz – tym razem ściągaj po kolei te rzeczy, o jakich mowa w nagraniu
ZADANIE 4
- odwiedź stronę RESERVED KIDS https://www.reserved.com/gb/en/kids
- przejrzyj asortyment sklepu i wybierz od 4 do 8 ubrań, które Ci się podobają
- narysuj te ubrania w zeszycie i przepisz ich nazwy, które napisane są nad ceną
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących
jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych
wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów:
1) ja i moi bliscy (rodzina, przyjaciele); sklep; części garderoby
2.Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli,
w standardowej odmianie języka:
1) rozumie sens krótkich wypowiedzi, prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami
3) znajduje w wypowiedzi określone informacje
- Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne
(np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania):
1) rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub
dźwiękiem;
2) znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:
1) powtarza wyrazy i proste zdania;
2) tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty
z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;
3) śpiewa piosenki – samodzielnie
4) używa poznanych wyrazów i zwrotów podczas zabawy.
- W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:
1) przepisuje wyrazy i proste zdania;
2) pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;
3) pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie.
- W zakresie reagowania uczeń:
1) reaguje werbalnie i niewerbalnie na polecenia;
2) wyraża swoje upodobania.
- W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym
przedmioty z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach wizualnych i audiowizualnych.
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. ze słowników
obrazkowych, książeczek), również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.