szkoła podstawowa
język polski
klasa IV, V
autorka: Irmina Żarska – Rysunkowy język polski
Dzięki tej lekcji:
- Poznam podstawowe informacje na temat przysłówka.
- Nauczę się rozpoznawać przysłówki.
Uczniu,
na pewno niejednokrotnie używałeś przysłówków, nie wiedząc, że wyrazy, które wypowiadasz, są właśnie tą częścią mowy. Po dzisiejszej lekcji nie będziesz mieć problemu z ich rozpoznawaniem 🙂
- Obejrzyj filmik, postaraj się zapamiętać jak najwięcej informacji na temat przysłówka. Jeśli chcesz, zanotuj najważniejsze elementy.
- Zapoznaj się z informacjami zawartymi na rysunkowej karcie pracy:
3. Określ, na które z pytań odpowiadają poszczególne przykłady przysłówków na rysunkowej karcie pracy (np. szybko – odpowiada na pytanie jak?).
4. Sprawdź, czy umiesz rozpoznać przysłówki – zagraj w „O rety, krety!” (klikaj na te zwierzęta, które mają na sobie przysłówki; nie zapominaj o różnicy między przysłówkami a wyrażeniami przyimkowymi):
5. Sprawdź, czy opanowałeś wszystkie informacje na temat przysłówka. Odpowiedz na pytania w quizie: kliknij
Zagadnienie z podstawy programowej:
II.1.1. rozpoznaje w wypowiedziach części mowy ([…] przysłówek […]).
Przygotowane na licencji CC-BY-NC-ND