Przysłówek

Przysłówek

szkoła podstawowa

język polski

klasa IV, V

autorka: Irmina Żarska – Rysunkowy język polski

 


Dzięki tej lekcji:

  1. Poznam podstawowe informacje na temat przysłówka.
  2. Nauczę się rozpoznawać przysłówki.

Uczniu,

na pewno niejednokrotnie używałeś przysłówków, nie wiedząc, że wyrazy, które wypowiadasz, są właśnie tą częścią mowy. Po dzisiejszej lekcji nie będziesz mieć problemu z ich rozpoznawaniem 🙂

  1. Obejrzyj filmik, postaraj się zapamiętać jak najwięcej informacji na temat przysłówka. Jeśli chcesz, zanotuj najważniejsze elementy.
  2. Zapoznaj się z informacjami zawartymi na rysunkowej karcie pracy:

3. Określ, na które z pytań odpowiadają poszczególne przykłady przysłówków na rysunkowej karcie pracy (np. szybko – odpowiada na pytanie jak?).

4. Sprawdź, czy umiesz rozpoznać przysłówki – zagraj w „O rety, krety!” (klikaj na te zwierzęta, które mają na sobie przysłówki; nie zapominaj o różnicy między przysłówkami a wyrażeniami przyimkowymi):

5. Sprawdź, czy opanowałeś wszystkie informacje na temat przysłówka. Odpowiedz na pytania w quizie: kliknij


Zagadnienie z podstawy programowej:

II.1.1. rozpoznaje w wypowiedziach części mowy ([…] przysłówek […]).

Przygotowane na licencji CC-BY-NC-ND