szkoła podstawowa
język polski
klasa: IV, V
autor: Irmina Żarska
Dzięki tej lekcji:
- Poznam podstawowe informacje na temat przyimka.
- Nauczę się rozpoznawać przyimki.
Uczniu,
na pewno niejednokrotnie używałeś przyimków, nie wiedząc, że wyrazy, które wypowiadasz, są właśnie tą częścią mowy. Po dzisiejszej lekcji nie będziesz mieć problemu z ich rozpoznawaniem.
- Zapoznaj się z informacjami zawartymi na rysunkowych kartach pracy:
2. Obejrzyj filmik, postaraj się zapamiętać jak najwięcej informacji na temat przyimka. Jeśli chcesz, zanotuj najważniejsze elementy.
3. Napisz zdanie, w którym zawrzesz informacje na temat tego, gdzie znajduje się Twoja ulubiona rzecz w Twoim pokoju. Użyj co najmniej dwóch przyimków. Podkreśl je.
(np. W moim pokoju znajduje się piórnik, który leży na biurku obok komputera.)
4. Sprawdź, czy umiesz rozpoznać przyimki – zagraj w „O rety, krety!” (klikaj na te zwierzęta, które mają na sobie przyimki):
5. Utrwal znajomość przyimków – zagraj w „Labirynt” (skieruj ludzika do prawidłowej odpowiedzi):
6. Sprawdź, czy opanowałeś wszystkie informacje na temat przyimka. Określ, które informacje na jego temat są prawdziwe, a które fałszywe w quizie kliknij
Zagadnienie z podstawy programowej:
II.1.1. rozpoznaje w wypowiedziach części mowy ([…] przyimek […]);
II.1.2. odróżnia części mowy odmienne od nieodmiennych.