szkoła podstawowa
informatyka
klasa – 4
autor – Dorota Adam
Cel lekcji:
- Uczeń nauczy się obsługi okna programu Scratch.
- Uczeń będzie potrafił zedytować i dodać nowego duszka.
- Korzystanie z konta Scratch – możesz założyć konto za zgodą rodzica, ale nie jest to konieczne. Jednak jeżeli chcesz założyć konto tutaj masz informację http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Wprowadzenie_1_-_Korzystanie_z_konta_Scratch
- Nie chcesz założyć konta? Nie ma problemu. Jak to zrobić? Tu filmowa podpowiedź:
- Opis środowiska Scratch znajdziesz na stronie: http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Wprowadzenie_2_-_Opis_%C5%9Brodowiska_Scratch, a przez ten opis poprowadzę Was krok po kroku tu:
- W ramach ćwiczeń domaluj duszkowi wąsy oraz dodaj nowego duszka i stwórz Superbohatera.
Podstawa programowa:
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:
1. projektuje, tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania:
1) pomysły historyjek i rozwiązania problemów, w tym proste algorytmy z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych oraz zdarzeń,