szkoła podstawowa
informatyka
klasa – 4
autorka – Beata Chojnowska-Gąsiorek – blog
Cel lekcji:
– nauczysz się posługować programem Baltie w trybie Budowanie
1. Zainstaluj program Baltie ze strony – kliknij!
2. Zapoznaj się z programem komputerowym Baltie. Obejrzyj film od początku do 1:01 minuty.
3. Wykonaj samodzielnie własne sceny, możesz wykorzystać poniższe pomysły:
Pomysły ćwiczeń na podstawie podręcznika Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa IV
Zerknij również na film edukacyjny na kanale MIGRA.
Podstawa programowa:
- Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń:
- a) formułuje i zapisuje w postaci algorytmów polecenia składające się na:
- b) sterowanie robotem lub obiektem na ekranie;
- c) w algorytmicznym rozwiązywaniu problemu wyróżnia podstawowe kroki: określenie problemu i celu do osiągnięcia, analiza sytuacji problemowej, opracowanie rozwiązania, sprawdzenie rozwiązania problemu dla przykładowych danych, zapisanie rozwiązania w postaci schematu lub programu.
- Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych.
Uczeń:
1) projektuje, tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania:
- a) prosty program sterujący robotem lub innym obiektem na ekranie komputera;
- b) testuje na komputerze swoje programy pod względem zgodności z przyjętymi założeniami i ewentualnie je poprawia, objaśnia przebieg działania programów;