Szkoła podstawowa
Język angielski
Klasa: V-VI
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
Fanpage: https://www.facebook.com/kreatywnenauczaniejezykowobcych/
W trakcie tej lekcji:
- przypomnisz sobie i utrwalisz nazwy zawodów
- obejrzysz film prezentujący zawody
- rozwiążesz quizy online
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
a . wybierz dwa quizy, ale jeśli masz ochotę możesz rozwiązać wszystkie
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/jobs/occupations-1
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/jobs/occupations-2
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/jobs/jobs-1
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/jobs/jobs-2
https://www.learnenglish.de/games/matchit/matchitjobs.html
- zapisz 14 nazw zawodów z quizu w zeszycie
- przetłumacz nazwy zawodów korzystając ze słownika np. internetowego www.diki.pl
ZADANIE 2
- obejrzyj poniższy film
https://www.youtube.com/watch?v=R69YKFmlcnA
- w trakcie oglądania sprawdzaj, czy zawody, jakie widzisz w prezentacji występują także w Twoim słowniczku, jaki stworzyłeś w zadaniu nr 1
- jeśli występują, narysuj obok tego słowa kropkę lub „ptaszka”∨
- w Twoim słowniczku nie ma jakiegoś słowa, dopisz go do listy
ZADANIE 3
Odszukaj nazwy zawodów na tej karcie pracy:
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: praca (popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, miejsce pracy, wybór zawodu).
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje ludzi, zawody.
- Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy).