szkoła podstawowa
informatyka
klasa- 4-8
autor – Grzegorz Adaszewski
Cele lekcji:
- Uczeń potrafi korzystać ze skryptów warunków jeżeli
- Uczeń wie jak tworzyć zmienną i zna sposoby jej wykorzystania
- Uczeń rozumie z czego wynikają koordynaty w Scratchu
Materiał do zajęć:
Podstawa programowa:
1) formułuje i zapisuje w postaci algorytmów polecenia składające się na:
- rozwiązanie problemów z życia codziennego i z różnych przedmiotów, np. liczenie średniej, pisemne wykonanie działań arytmetycznych, takich jak dodawanie i odejmowanie,
- osiągnięcie postawionego celu, w tym znalezienie elementu w zbiorze nieuporządkowanym lub uporządkowanym, znalezienie elementu najmniejszego i największego,
- sterowanie robotem lub obiektem na ekranie;
2) w algorytmicznym rozwiązywaniu problemu wyróżnia podstawowe kroki: określenie problemu i celu do osiągnięcia, analiza sytuacji problemowej, opracowanie rozwiązania, sprawdzenie rozwiązania problemu dla przykładowych danych, zapisanie rozwiązania w postaci schematu lub programu.