Ostern – Wielkanoc i skradzione pisanki

Ostern – Wielkanoc i skradzione pisanki

Szkoła podstawowa
Język niemiecki

klasa VII-VIII

Autor: Anna Derc-Długi


Temat: OSTERN und die gestohlenen Ostereier – Wielkanoc i skradzione pisanki

W trakcie tej lekcji:

  1. Nauczysz się/ powtórzysz i utrwalisz słownictwo związane z Wielkanocą
  2. Zagrasz w grę typu Escape Game, w której będziesz miał do wykonania misje – w Twoich rękach leży uratowanie Wielkanocy
  3. Będziesz się świetnie bawił, a przy okazji nauczysz się czegoś nowego 😉

Czego potrzebujesz?

  1. Smartfon, tablet lub komputer + słuchawki/głośniki
  2. Dostęp do Internetu 
  3. Dostęp do słownika internetowego lub książkowego
  4. Zeszyt lub kartkę papieru i kolorowe kredki (opcjonalnie)

 

Bist du fertig? Los geht´s! 

Aufgabe 1.

Zanim zaczniemy poznaj lub przypomnij sobie słownictwo wielkanocne – pomoże Ci w tym prezentacja, którą znajdziesz HIER

OSTERN – Wortschatz

Słownictwo będzie Tobie potrzebne w grze na learningapps.org

Aufgabe 2.

Świetnie! Kiedy już zapoznałeś się z prezentacją, nadszedł czas na krótką powtórkę: czy wiesz co się dzieje podczas Wielkiego Tygodnia? Krótki opis znajdziesz poniżej – przyda się później!

Ostern_brauch

Aufgabe 3.

A teraz obejrzyj krótki FILMIK: Warum feiern wir Ostern? Dlaczego świętujemy Wielkanoc? – w jednej z misji pojawi się ten film, a kiedy się osłuchasz, będzie Ci łatwiej zrozumieć tekst! Do film są pytania, bądź czujny!

Aufgabe 4.

Pewnie się niecierpliwisz, jeszcze chwilkę! Zanim zaczniemy nasz Escape Game znajdź tłumaczenia następujących zwyczajów wielkanocnych:

Zwroty zapisz w zeszycie/notatniku:

die hartgekochten Eier bemalen

die Eier verstecken

Osterkuchen backen

Am Ostersonntag Frühstück mit der ganzen Familie essen

Die Weidenzweigen am Palmsonntag weihen

Am Karfreitag streng fasten

die Speisen im Osterkorb weihen:

Am „Śmingus-Dyngus“ mit Wasser bespritzen

W tłumaczeniu pomoże Ci słownik www.pons.eu

Poszukaj również, czy w Niemcy obchodzą Wielkanoc podobnie jak my? Podkreśl te zwyczaje, które są wspólne dla naszych krajów. Jeśli pojawią się nowe, dopisz je!

Aufgabe 5.

OSTERKORB – was ist drin? Co znajduje się w koszyku wielkanocnym?

Produkty i ich symbole zostały przedstawione na interaktywnym obrazku

Spróbuj narysować taki koszyk w zeszycie i podpisz produkty wraz z ich symboliką!

Aufgabe 6.

Nadszedł czas na EscapeGame! Wszystkie poprzednie aktywności pomogą Ci w przejściu 3 misji!

Ostern und die gestohlenen Ostereier

Viel Spaβ!

 

Informacja dla nauczyciela

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

– uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych z tematu: święta -Wielkanoc
– uczeń rozumie ogólny sens tekstu czytanego jak i słuchanego, który zawiera fragmenty niezrozumiałe
– uczeń korzysta ze słownika polsko-niemieckiego
– uczeń poznaje nazwy podstawowych symboli wielkanocnych w języku niemieckim
– poznaje zwyczaje w zwyczajach wielkanocnych związanych z przeżywaniem Wielkiego Tygodnia

Jako autorka, wyrażam zgodę, aby utwór  Ostern und die gestohlen Ostereier był udostępniany na platformie https://lekcjewsieci.pl  na zasadach licencji Creative Commons – Uznanie Autorstwa – Użycie Niekomercyjne 4.0. Wyrażam zgodę na dowolne wykorzystanie utworu poza wykorzystywaniem utworu w celach komercyjnych, pod warunkiem podania mojego imienia i nazwiska.

Przygotowane na licencji CC-BY-NC-ND