Opisujemy życie w średniowiecznym zamku

Opisujemy życie w średniowiecznym zamku

 szkoła podstawowa 

historia

klasa 4  

AutorkaJoanna Mieszczyńska – Szkoła bez nudy 

      Lekcja ma charakter projektu. Realizuj ją w częściach z przerwą na odpoczynek. 

2 jednostki lekcyjne 

Cele lekcji (Nacobezu) 

  1. omawiasz budowę średniowiecznego zamku 
  2. omawiasz życie w średniowiecznym zamku 
  3. opowiadasz o życiu średniowiecznego rycerza

I część: 
1. Obejrzyj animację  średniowieczny zamek: 


2. Następnie narysuj swój zamek (tak, jak potrafisz).  
Pomocny może  okazać się filmik: 

 



Pracę możesz wykonać z papieru w formacie A4 i wkleić do zeszytu. Zerknij na pracę uczennicy kl. 4. 

  1. Następnie wpisz najważniejsze hasła związane ze średniowiecznym zamkiem (fosa, dziedziniec, wieża, baszta, brama, most zwodzony, mury obronne). 

Napisy umieść na swoim rysunku.
 

  1. Teraz możesz odbyć wirtualną wycieczkę po zamkuZamek Malbork” – kliknij i obejrzyj!
  2. Obejrzyj film  – życie na średniowiecznym zamku”. 

 

Po obejrzeniu filmu wykonaj notatkę wizualną, w której znajdą się odpowiedzi na pytania: 

  • Gdzie budowano zamki?
  • Z jakiego materiału budowano zamki? 
  • Jakie zadania pełnił zamek? Co znajdowało się w zamku? 
  1. Zapoznaj się z materiałem z e-podręcznika „Uzbrojenie rycerza w XII XIII w.” – kliknij i zobacz!

Uzupełnij notatkę wizualną o dodatkowe informacjeposiłkuj się filmem i materiałem z e-podręcznika. Odpowiedz na pytania: 

  • Jak wyglądał średniowieczny rycerz?
  • Czym zajmował się średniowieczny rycerz? 

Pamiętaj, notatka wizualna ma Tobie pomóc w nauce. Możesz stosować w niej różne elementy, jak ludziki, chmury czy strzałki. Zerknij na podpowiedź na blogu się rysuje  – kliknij i zobacz!

  1. Na koniec lekcji zapisz do zeszytu swoją refleksję. 
  2. Możesz obejrzeć efekt pracy projektowej Julki, uczennicy kl. 4.

 

Filmik ze strony  Szkoła bez nudy kliknij!

II część ZABAWY i QUIZY: 

A teraz czas na zabawę i relaks. Bawimy się i uczymy z wykorzystaniem narzędzi TIK. 

Powtórz informacje o zamkach i rycerzach rozwiązując quiz. 

kliknij 

kliknij kolejny raz

Zadanie w quizizz stworzyła licealistka Agnieszka. 

 

Zagadnienie z podstawy programowej.

Dział VTreści dodatkowe: Zamki i rycerze. Znaczenie, uzbrojenie,  obyczaje.