szkoła ponadgimnazjalna, ponadpodstawowa
język angielski
klasy – 1-3
autorka: Anna Leszczyńska – blog
Nacobezu, czyli cele:
- Potrafię czytać ze zrozumieniem.
- Poznaję i posługuję się nowym słownictwem.
- Podejmuję próbę napisania kartki z pamiętnika w formacie artykułu.
Na początku przeczytaj artykuł – kliknij
lub zeskanuj:
Odpowiedz na pytania:
- What kind of necessities does the author write about?
- What is mandatory in Naples nowadays if you want to go out?
- Who was in a bad mood on the day of shopping?
- What was the author displaying and why?
- What was surprising for the author after returning home?
- When do Neapolitans go into panic?
- Name 3 kinds of pasta mentioned in the article.
- What kind of food do Italians ignore?
- What photo reminded the author a scene from the film „Ghost”?
- What is the greatest invention after the wheel according to the author?
- Why did the author finish writing the article?
Znajdź znaczenie słówek:
resistance
confined
gradually
hectic life
pantry
knead
clothesline
tenant
passerby / passer-by
unsuspected
purchase
callisthenics
measures
Gotowe? Przećwicz słówka w Quizlet. Musisz się zarejestrować – będziesz mieć doskonałe narzędzie do tworzenia fiszek ?
Zeskanuj…
Oto następne zadanie ze słówkami – wstaw podane na dole słówka w wolne miejsca.
No dobrze, to już ostatnie zadanie – chciałabym, żebyście napisali dla mnie artykuł „Kartka z notatnika z czasów koronawirusa”.
Dobrego pisania.
Całość, jeśli chcesz oddaj swojemu nauczycielowi ?
Klucz do zadań – kliknij!
Zagadnienia z podstawy programowej: pisanie artykułu, czytanie ze zrozumieniem, rozwijanie słownictwa.