MY BATHROOM moja łazienka
Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: III-IV
Autor: Aniela Tekiela
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
W trakcie tej lekcji:
- będziesz grał w quiz online dotyczący wyposażenia łazienki
- nauczysz się słów związanych z wyposażeniem łazienkmi
- nauczysz się refrenu śmiesznej piosenki
- opiszesz swoją łazienkę
Co będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
Wybierz jeden z poniższych quizów i rozwiąż go w ramach rozgrzewki. Zapisz wszystkie odpowiedzi z quizu w zeszycie:
https://www.anglomaniacy.pl/bathroomQuiz.htm
https://www.anglomaniacy.pl/bathroomPictureTest.htm
ZADANIE 2
Wybierz jedną z łazienek znajdujących się na ilustracjach poniżej i napisz, jakie elementy wyposażenia w niej widzisz wykorzystując:
There is … (jeśli to pojedyncza rzecz)
There are … (jeśli rzeczy jest więcej)
PRZYKŁAD:
There is a towel
There are yellow curtains.
ZADANIE 3
Opisz swoją łazienkę. Napisz co w niej jest, a czego nie ma. Możesz tworzyć śmieszne zdania.
PRZYKŁAD:
There is a bath.
There isn’t a bike.
zdjęcia z pixaby
ZADANIE 4
Naucz się refrenu z piosenki i zaśpiewaj mamie, tacie lub innemu członkowi rodziny.
https://www.youtube.com/watch?v=DR5qPNPGCmY
Realizacja podstawy programowej:
- Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących
jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych
wymagań ogólnych w zakresie słownictwa związanego z domem i jego najbliższym otoczeniem.
2.Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli,
w standardowej odmianie języka:
– rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych
piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami,
rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, dodatkowymi dźwiękami
– ) znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne
(np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania):
– rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub
dźwiękiem;
– znajduje w wypowiedzi określone informacje.k obcy nowożytny
- W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:
– powtarza wyrazy i proste zdania;
– tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty
z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;
- W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:
– przepisuje wyrazy i proste zdania;
– pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;
– pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie.
- W zakresie reagowania uczeń:
– wyraża swoje upodobania.
- W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym
Przedmioty, pokoje i wyposażenie z najbliższego otoczenia oraz przedstawione
w materiałach wizualnych i audiowizualnych.
- Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie
pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym,
korzystanie ze słowników obrazkowych i gier edukacyjnych).
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. ze słowników
obrazkowych, książeczek), również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.