szkoła ponadpodstawowa, ponadgimnazjalna
j.polski
klasa – 3
autorki – Katarzyna Włodkowska, Karolina Strógarek
Czego dowiesz się po tej lekcji?
- W jakich okolicznościach powstały „Medaliony” Z. Nałkowskiej?
- Poznasz cechy gatunkowe utworu.
- Poznasz treść utworu.
- Będziesz potrafił omówić powody obojętności świadków tragedii.
Informacja dla nauczyciela:
Scenariusz realizuje następujące punkty podstawy programowej:
Uczeń zna dwie lektury uzupełniające np. pkt. 28 „Przy torze kolejowym” z tomu „Medaliony” Zofii Nałkowskiej;
pkt. 4 rozpoznaje w tekście literackim środki wyrazu artystycznego;
pkt. 9 rozpoznaje tematykę i problematykę poznanych tekstów oraz jej związek ze zjawiskami społecznymi i historycznymi;
pkt. 15 wykorzystuje w interpretacji utworów literackich potrzebne konteksty, szczególnie kontekst historycznoliteracki;