You are currently viewing Henryk Sienkiewicz „Latarnik”

Henryk Sienkiewicz „Latarnik”

szkoła podstawowa

język polski

klasa VII

autor: Sylwia Krenz


Temat: Tułaczka Skawińskiego.

Cel: Poznam losy Skawińskiego.

Przeczytałaś/przeczytałeś książkę pt. „Latarnik” Henryka Sienkiewicza.
Obejrzyj teraz prezentację Google Earth.

Instrukcja: Po uruchomieniu Google Earth wciśnij: „Prezentuj”. W lewym dolnym rogu jest „Spis treści” ze strzałkami. Poruszasz się po prezentacji, naciskając strzałkę przenoszącą do kolejnych slajdów. W każdej chwili możesz cofnąć się do poprzedniego slajdu lub użyć spisu treści. Śledź uważnie losy Skawińskiego. Zwracaj uwagę na tekst, który się pojawia, ponieważ zawiera komentarze, pytania i zadania do wykonania. Notatki rób w zeszycie.
Dodatkowo uzupełnisz swoje wiadomości z historii. Powodzenia!

Zaczynamy: prezentacja – kliknij

Możesz tę prezentację zobaczyć na smartfonie. Trzeba pobrać aplikację Google Earth. Na smartfonie trzeba przesuwać slajdy ze zdjęciami, aby zobaczyć tekst.

Kod qr z linkiem do prezentacji:

Aby go zeskanować, musisz mieć zainstalowany skaner kodów qr, który możesz pobrać np. ze sklepu play.


 

Sprawdź, czy znasz lekturę i dokładnie obejrzałaś/obejrzałeś prezentację. Wykonaj zadania utrwalające:

Zad. 1: Gdzie był Skawiński? Wskaż na mapie. Zad. 1 – kliknij

Zad. 2: Uzupełnij tekst z lukami. Wybieraj wyrazy po kolei. Zad. 2 – kliknij

Zad. 3: Znajdź pary. Zad. 3 -kliknij

 


Podstawa programowa:

E2-PODST-JPOL-2.0-KLIVVI-I.1.7 Uczeń opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność;

E2-PODST-JPOL-2.0-KLIVVI-I.1.19 wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach;

E2-PODST-JPOL-2.0-KLVIIVIII-II.4.2 poprawnie przytacza cudze wypowiedzi, stosując odpowiednie znaki interpunkcyjne;

E2-PODST-JPOL-2.0-KLVIIVIII-III.1.3 tworzy wypowiedź, stosując odpowiednią dla danej formy gatunkowej kompozycję oraz zasady spójności językowej między akapitami; rozumie rolę akapitów jako spójnych całości myślowych w tworzeniu wypowiedzi pisemnych oraz stosuje rytm akapitowy (przeplatanie akapitów dłuższych i krótszych).