Rozbudowa lekcji tworzenia gry z wykorzystaniem Python i Pygame Zero.
szkoła podstawowa
informatyka klasa – 7-8 autor – Adam Jurkiewicz |
szkoła ponadpodstawowa
informatyka klasa – 1 autor – Adam Jurkiewicz |
Co powinieneś wiedzieć po tej lekcji?
- poznasz sposoby definiowania funkcji w języku Python
- poznasz sposoby importowania funkcji z zewnętrznych modułów
- dowiesz się, w jaki sposób sterować zdarzeniami w bibliotece Pygame Zero
- poznasz typ danych Tupla (Krotka) w języku Python
- wykorzystasz właściwości programowania obiektowego w języku Python
Pamiętaj, że videolekcję możesz obejrzeć kilka razy dla utrwalenia i lepszego zrozumienia materiału.
Pierwszy odcinek:
Drugi odcinek:
Linki do dodatkowych materiałów:
- Kod źródłowy pełnej gry w serwisie Pastebin – https://pastebin.com/H8P89LmR
- Pliki graficzne ze zmienioną rozdzielczością, dopasowane do kodu – Do pobrania
- Lekcja w serwisie E-podręczniki, opisująca budowę funkcji w języku Python – https://epodreczniki.pl/a/DhHLmQWgQ
Ta lekcja pozwala zrealizować poniższe punkty podstawy programowej:
• Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:
◦ 1) projektuje, tworzy i testuje programy w procesie rozwiązywania problemów. W programach stosuje: instrukcje wejścia/wyjścia, wyrażenia arytmetyczne i logiczne,
instrukcje warunkowe, instrukcje iteracyjne, funkcje oraz zmienne i tablice.
◦ 2) projektuje, tworzy i testuje oprogramowanie sterujące robotem lub innym obiektem na ekranie lub w rzeczywistości;
◦ 3) a) tworzenia estetycznych kompozycji graficznych: tworzy kolaże, wykonuje
zdjęcia i poddaje je obróbce zgodnie z przeznaczeniem,
• Rozwijanie kompetencji społecznych. Uczeń:
◦ 2) ocenia krytycznie informacje i ich źródła, w szczególności w sieci, pod względem
rzetelności i wiarygodności w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji, docenia
znaczenie otwartych zasobów w sieci i korzysta z nich;