You are currently viewing Smaczne jedzenie

Smaczne jedzenie

Szkoła podstawowa

Przedmiot: Język angielski

Klasa: I-II

Autor: Karolina Członka


Smaczne jedzenie

Podczas lekcji:

 

  • poznasz słownictwo z zakresu – jedzenie w języku angielskim,
  • obejrzysz filmiki na Youtube,
  • stworzysz własne obrazkowe memory z udostępnionych przeze mnie materiałów,
  • zagrasz w gry interaktywne, które ułatwią Ci zapamiętać nowe słówka,
  • przygotujesz swoje ulubione danie

 

Będziesz potrzebować:

  • smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
  • piórnik i coś do pisania, nożyczki,
  • zeszyt,
  • składniki do przygotowania pizzy,
  • w razie potrzeby poproś o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo.

 

MY TASTY FOOD 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie 1 Dzięki tej aktywności poznasz podstawowe nazwy posiłków po angielsku, poćwiczysz ich wymowę i stworzysz swoją własną grę Memory.

 

Włącz filmik. W trakcie oglądania powtarzaj na głos słówka po angielsku. Rób pauzy po każdym usłyszanym słówku i powtórz je 2-3 razy.

 

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=YC1HfRDWwQQ

 

– Otwórz swój zeszyt. Narysuj tabelkę, podziel ją na 2 kolumny. W pierwszej napisz wyrażenie Main dish – główne danie, a w kolejnej Dessert – deser tak jak w ilustracji poniżej:

 

Main dish Dessert

Rysunek 1

 

 

– Następnie przyporządkuj wszystkie posiłki z filmiku do właściwej kolumny i zapisz ich nazwy.

– Które posiłki lubisz najbardziej, wymień je i narysuj obok nich wesołą kolorową buźkę i powtórz zwrot:

I like

 

Ja lubię …..

 

Ćwiczenie 2

Teraz utrwalisz nowe słówka dzięki grom Memory.

 

– Zagraj w interaktywną grę Memory – My tasty food

 

Zasady proste: dopasuj obrazek do właściwego słówka.

Link poniżej:

https://wordwall.net/pl/resource/962089/angielski/tasty-food-angielski-klasa-i-iii

 

– Teraz przygotuj własne karty do gry w Memory. Do tego wystarczy wydrukować 2 razy kartę pracy nr 1. Wytnij wszystkie obrazki i gotowe.

Czas zagrać: wymieszaj wszystkie obrazki i odszukaj dwa takie same obrazki. Za każdym razem powtarzaj nazwy po angielsku.

 

 

Ćwiczenie 3 Guess- What is it? Zgadnij, co to jest?

 

– Zagraj w grę interaktywną – Puzzle

Link poniżej:

 

https:// www.jigsawplanet.com/akarola66/tasty-food

 

 

Ułóż wszystkie 15 elementów puzzli w całość, aby odgadnąć jaki smaczny posiłek jest ukryty.

 

A więc do dzieła!

 

 

 

Ćwiczenie 4 Let’s make a pizza

 

Obejrzyj filmik, poćwicz wymowę słówek.


Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=BilStuLzW6s

 

Posłuchaj piosenki ‘I am hungry’. Następnie powtórz za lektorem wszystkie składniki znajdujące się na pizzy po angielsku i zaraz po skończeniu piosenki zatrzymaj filmik.

– Teraz wyłącz pauzę i obejrzyj krótką scenkę w restauracji i odpowiedz na pytanie:

 

Dlaczego klient nie chciał żadnego posiłku zamówić w restauracji?

 

Co oznacza wyrażenie: I am not hungry

 

Jest nowe dla Ciebie, może sprawdź w słowniku!

 

Odsyłam do słownika języka angielskiego diki online

 

Link poniżej:

 

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=I+am+not+hungry

 

Już wiesz, w takim razie to nowe wyrażenie zapisz do swojego zeszytu.

 

Ćwiczenie 5  Maybe you are hungry – być może jesteś głodny

 

– Teraz zaproś mamę do wspólnej zabawy i razem zróbcie pizzę. Na pewno będzie pyszna. Użyj swoich ulubionych składników. Spróbuj każdy składnik wymienić i powiedzieć po angielsku.

 

tasty food jedzenie – lekcje w sieci

tasty food 1 jedzenie lekcje w sieci

Udanej zabawy i smacznego 🙂

 

Zakres realizacji podstawy programowej:

 

– Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania).

– Uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.

– Uczeń znajduje w załączonym materiale określone informacje.

– W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń przepisuje oraz samodzielnie pisze pojedyncze wyrazy.

– W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym nazwy posiłków – z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach audiowizualnych.

– Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).

– Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.