Szkoła podstawowa
Przedmiot: Język angielski
Klasa: I-II
Autor: Karolina Członka
Smaczne jedzenie
Podczas lekcji:
- poznasz słownictwo z zakresu – jedzenie w języku angielskim,
- obejrzysz filmiki na Youtube,
- stworzysz własne obrazkowe memory z udostępnionych przeze mnie materiałów,
- zagrasz w gry interaktywne, które ułatwią Ci zapamiętać nowe słówka,
- przygotujesz swoje ulubione danie
Będziesz potrzebować:
- smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
- piórnik i coś do pisania, nożyczki,
- zeszyt,
- składniki do przygotowania pizzy,
- w razie potrzeby poproś o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo.
MY TASTY FOOD
Ćwiczenie 1 Dzięki tej aktywności poznasz podstawowe nazwy posiłków po angielsku, poćwiczysz ich wymowę i stworzysz swoją własną grę Memory.
Włącz filmik. W trakcie oglądania powtarzaj na głos słówka po angielsku. Rób pauzy po każdym usłyszanym słówku i powtórz je 2-3 razy.
Link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=YC1HfRDWwQQ
– Otwórz swój zeszyt. Narysuj tabelkę, podziel ją na 2 kolumny. W pierwszej napisz wyrażenie Main dish – główne danie, a w kolejnej Dessert – deser tak jak w ilustracji poniżej:
Main dish | Dessert |
Rysunek 1
– Następnie przyporządkuj wszystkie posiłki z filmiku do właściwej kolumny i zapisz ich nazwy.
– Które posiłki lubisz najbardziej, wymień je i narysuj obok nich wesołą kolorową buźkę i powtórz zwrot:
I like
Ja lubię …..
Ćwiczenie 2
Teraz utrwalisz nowe słówka dzięki grom Memory.
– Zagraj w interaktywną grę Memory – My tasty food
Zasady proste: dopasuj obrazek do właściwego słówka.
Link poniżej:
https://wordwall.net/pl/resource/962089/angielski/tasty-food-angielski-klasa-i-iii
– Teraz przygotuj własne karty do gry w Memory. Do tego wystarczy wydrukować 2 razy kartę pracy nr 1. Wytnij wszystkie obrazki i gotowe.
Czas zagrać: wymieszaj wszystkie obrazki i odszukaj dwa takie same obrazki. Za każdym razem powtarzaj nazwy po angielsku.
Ćwiczenie 3 Guess- What is it? Zgadnij, co to jest?
– Zagraj w grę interaktywną – Puzzle
Link poniżej:
https:// www.jigsawplanet.com/akarola66/tasty-food
Ułóż wszystkie 15 elementów puzzli w całość, aby odgadnąć jaki smaczny posiłek jest ukryty.
A więc do dzieła!
Ćwiczenie 4 Let’s make a pizza
Obejrzyj filmik, poćwicz wymowę słówek.
Link:
https://www.youtube.com/watch?v=BilStuLzW6s
Posłuchaj piosenki ‘I am hungry’. Następnie powtórz za lektorem wszystkie składniki znajdujące się na pizzy po angielsku i zaraz po skończeniu piosenki zatrzymaj filmik.
– Teraz wyłącz pauzę i obejrzyj krótką scenkę w restauracji i odpowiedz na pytanie:
Dlaczego klient nie chciał żadnego posiłku zamówić w restauracji?
Co oznacza wyrażenie: I am not hungry
Jest nowe dla Ciebie, może sprawdź w słowniku!
Odsyłam do słownika języka angielskiego diki online
Link poniżej:
https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=I+am+not+hungry
Już wiesz, w takim razie to nowe wyrażenie zapisz do swojego zeszytu.
Ćwiczenie 5 Maybe you are hungry – być może jesteś głodny
– Teraz zaproś mamę do wspólnej zabawy i razem zróbcie pizzę. Na pewno będzie pyszna. Użyj swoich ulubionych składników. Spróbuj każdy składnik wymienić i powiedzieć po angielsku.
tasty food jedzenie – lekcje w sieci
tasty food 1 jedzenie lekcje w sieci
Udanej zabawy i smacznego 🙂
Zakres realizacji podstawy programowej:
– Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania).
– Uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
– Uczeń znajduje w załączonym materiale określone informacje.
– W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń przepisuje oraz samodzielnie pisze pojedyncze wyrazy.
– W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym nazwy posiłków – z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach audiowizualnych.
– Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
– Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.