autor: Uniwersytet Dzieci
poziom edukacyjny: szkoła podstawowa
przedmiot/obszar: Uczenie się/kreatywność
klasy: klasa I-III
Cele:
- Dowiesz się, co decyduje o tym, że nie potrafisz skupić uwagi, a co może pomóc Ci w koncentracji.
- Zrozumiesz, jaki wpływ na koncentrację mają Twoje myśli i emocje.
- Będziesz trenować koncentrację uwagi.
Przebieg:
Obejrzyj film, w którym psycholog opowiada o tym co przeszkadza nam w utrzymaniu koncentracji i co możemy zrobić, aby dłużej utrzymać skupienie.
Wykonaj serię ćwiczeń w ramach treningu koncentracji:
- Wydrukuj kartę pracy – Jak_uczyc_sie_koncentracji_uwagi_znajdz_roznice.
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/Jak_uczyc_sie_koncentracji_uwagi_znajdz_roznice.pdf”]
Odszukaj i zaznacz na niej wszystkie elementy, którymi różnią się zamieszczone tam obrazki (jest ich 7). - Weź do ręki kawałek plasteliny. Zamknij oczy. Spróbuj ulepić z plasteliny bałwanka, bez patrzenia na ręce.
- Odtwórz nagranie z odgłosami klaksonu i dźwiękiem karetki pogotowia. Twoim zadaniem jest policzyć, ile razy w czasie nagrania usłyszałeś/aś dźwięk przejeżdżającej karetki, a ile razy dźwięk klaksonu.
Po każdym zadaniu zastanów się:
Co pomagało Ci w wykonaniu zadania?
Co utrudniało Ci wykonanie zadania?
Czy zadanie faktycznie było trudne?
Dla nauczyciela – Podstawa programowa:
Cele kształcenia – wymagania ogólne (…)
- W zakresie fizycznego obszaru rozwoju uczeń osiąga:
1) sprawności motoryczne i sensoryczne tworzące umiejętność skutecznego działania i komunikacji; (…)
Materiały pochodzą ze scenariusza: „Jak uczyć się koncentracji uwagi?” – kliknij!