Autor: Uniwersytet Dzieci
Przedmiot/obszar: Edukacja wczesnoszkolna
Poziom edukacyjny: szkoła podstawowa
Klasy: 2-3
Cele:
- wiem, w jaki sposób obchodzony jest pierwszy dzień wiosny w Chinach, Hiszpanii, Indiach, Japonii i Bułgarii i czym się różni od polskiego świętowania;
- potrafię wskazać powyższe kraje na mapie;
- rozumiem, dlaczego obchodzone jest nadejście wiosny.
Potrzebne materiały
atlas, włóczka, nożyczki, materiały do ozdobienia amuletu
Przebieg:
- Przeczytaj listy od swoich rówieśników z różnych państw, aby dowiedzieć się, w jaki sposób obchodzą oni nadejście wiosny.
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/List_z_Chin.pdf”]
List z Chin – List_z_Chin
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/List_z_Hiszpanii.pdf”]
List z Hiszpanii – List_z_Hiszpanii
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/list_z_Indii.pdf”]
List z Indii – list_z_Indii
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/List_z_Japonii.pdf”]
List z Japonii – List_z_Japonii
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/List_z_Bulgarii.pdf”]
List z Bułgarii – List_z_Bulgarii
- Odszukaj na mapie każde z państw.
- Wykonaj amulet z włóczki, o którym przeczytałeś w liście Fidanki z Bułgarii. Instrukcję znajdziesz w prezentacji
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/Wiosna_w_Bulgarii.pdf”]
Wiosna w Bułgarii – Wiosna_w_Bulgarii
- Na koniec zastanów się:
Jak świętujemy w Polsce pierwszy dzień wiosny?
Dlaczego świętujemy nadejście wiosny?
Dlaczego nie obchodzimy tak np. nadejścia jesieni?
Co takiego daje ludziom wiosna, że tak się cieszą na jej przyjście?
Co się dzieje z przyrodą wraz z nadejściem wiosny?
Jakie zjawiska można zaobserwować na styku zimy i wiosny?
Czy znacie jakieś rośliny, których pojawienie się jest pierwszą oznaką wiosny?
Dla nauczyciela – podstawa programowa
“III. Edukacja społeczna.
- Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska społecznego. Uczeń: (…)
6) rozpoznaje i nazywa wybrane grupy społeczne, do których nie należy, a które wzbudzają jego zainteresowanie, np. drużyny i kluby sportowe, zespoły artystyczne, a także inne narodowości; (…)
9) szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów, przedstawia i porównuje zwyczaje ludzi, np. dotyczące świąt w różnych regionach Polski, a także w różnych krajach; (…)”
Materiały pochodzą ze scenariusza “Jak na świecie świętuje się 1.dzień wiosny?” https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-ludzie-na-swiecie-swietuja-pierwszy-dzien-wiosny