Jak dbać o swój nastrój?

Jak dbać o swój nastrój?

autor: Uniwersytet Dzieci

przedmiot/obszar: Dobrostan

poziom edukacyjny: szkoła podstawowa

klasy: 5-7

Cele:

  • wiem, dlaczego warto myśleć pozytywnie,
  • poznaję ćwiczenia, które pomogą mi myśleć pozytywnie
  • umiem przywołać pozytywne emocje poprzez ruch i myślenie.

 

Przebieg

Dziś dowiesz się jak zadbać o swój nastrój na co dzień, co w tym pomaga i jaka jest rola myślenia pozytywnego.

 

1. Obejrzyj film, w którym psycholog podpowie Ci, dlaczego warto myśleć pozytywnie i jak to robić:

Jakie najważniejsze wnioski wyciągasz dla siebie z filmu? Co najbardziej Cię zainteresowało i jak na co dzień dbasz o swój nastrój?

 

2. Po filmie zrób 3 krótkie ćwiczenia, które pomogą Ci wspierać samego siebie i poprawiać swój nastrój. Może Ci się przydać teraz kartka i długopis.

 

Zadanie 1. Stwórz własną listę rzeczy, które najbardziej lubisz robić i budzą u Ciebie pozytywne emocje. (np. muzyka, jedzenie, zapach, miłe chwile). Możesz ozdobić ją rysunkami. Zachowaj tę listę i wracaj do niej jak najczęściej.

 

Zadanie 2. Włącz swoją ulubioną muzykę i zatańcz do niej w taki sposób, na jaki masz ochotę. Mogą to być podskoki, machanie rękami, klaskanie lub znany Ci układ taneczny.

Rób takie przerywniki np. podczas nauki, kiedy czujesz znużenie i zmęczenie.

 

Zadanie 3. Pomyśl o tym, za co czujesz wdzięczność i komu chcesz za coś podziękować. Zapisz to na kartce. Warto często zapisywać takie powody do wdzięczności.

 

W wolnym czasie możesz wyciągnąć wnioski z tych ćwiczeń i wypełnić kartę pracy – link znajdziesz poniżej:

karta_pracy_pozytywne_myslenie

karta_pracy_pozytywne_myslenie

 

 

Dla nauczyciela – podstawa programowa:

„Szkoła podstawowa IV-VIII. Wstęp:

Zadaniem szkoły jest kształtowanie postaw prozdrowotnych uczniów, w tym wdrożenie ich do zachowań higienicznych, bezpiecznych dla zdrowia własnego i innych osób. (…)

 

Elementy etyki ogólnej.

Uczeń:

– rozpoznaje i nazywa wybrane emocje oraz uczucia: radość, smutek, strach, wstręt, zdziwienie, gniew, akceptacja, duma, miłość, nienawiść, przyjemność, przykrość, poczucie szczęścia, poczucie wstydu, poczucie winy, zazdrość;

– posługuje się nazwami emocji i uczuć do opisywania przeżyć własnych oraz przeżyć innych osób w kontekście różnych doświadczeń moralnych (…)

– podaje przykłady działań, które są wyrazem troski o własne zdrowie i życie. (…)”.

 

 

Materiał pochodzi ze scenariusza “Jak dbać o dobry nastrój?”- kliknij!