Szkoła podstawowa
Język angielski
Klasa: VI-VII
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
Fanpage: https://www.facebook.com/kreatywnenauczaniejezykowobcych/
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się i utrwalisz nazwy dolegliwości i chorób
- obejrzysz film, w którym zobaczysz prezentację słownictwa
- rozwiążesz quizy online
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
wybierz dwa quizy, ale jeśli masz ochotę możesz rozwiązać wszystkie
http://esl.fis.edu/vocab/q21/health_r.htm
https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-7425.php
http://jerome.boulinguez.free.fr/english/file/hotpotatoes/whatswrong.htm
https://learningapps.org/277330
- korzystając z powyższych quizów, zapisz 14 nazw chorób/objawów z quizu w zeszycie
- przetłumacz nazwy chorób z pomocą słownika np. internetowego www.diki.pl
ZADANIE 2
- obejrzyj poniższy film
https://www.youtube.com/watch?v=5xZYFPJ0fps
- w trakcie oglądania powtarzaj nazwy chorób, a nawet całe zdania
- sprawdzaj, czy nazwy chorób, jakie widzisz w prezentacji występują także w Twoim słowniczku, jaki stworzyłeś w zadaniu nr 1
- jeśli występują, narysuj obok tego słowa kropkę lub „ptaszka”∨
- jeśli w Twoim słowniczku nie ma jakiegoś słowa, dopisz je do listy
ZADANIE 3
Odszukaj nazwy chorób na tej karcie pracy:
https://en.islcollective.com/preview/201606/f/health-problems-wordsearches_88871_1.jpg
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: zdrowie, części ciała, tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie)
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje choroby, symptomy.
- Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy).