Język angielski
Szkoła Podstawowa
Klasa 8
autor: Alicja Suszczyńska
Topic: If I had a lot of money, I would … – second conditional- drugi tryb warunkowy.
Na tej lekcji:
1. poznasz zasadę stosowania second conditional
2. nauczysz się tworzyć zdania w drugim trybie warunkowym
3. obejrzysz filmiki
4. zagrasz w edukacyjne gry online
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon lub
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
1. Zapisz temat w zeszycie.
2. Obejrzyj filmik na temat first i second conditional (przypomnij sobie zasady tworzenia first conditional)
https://www.youtube.com/watch?v=UvsIZ6zfidc
3. Zapisz w zeszycie krótką notatkę:
Drugi tryb warunkowy zachodzi wtedy, gdy mówimy o nierealnej lub mało prawdopodobnej sytuacji.
Tworzymy go w dwóch częściach: warunek (condition) i rezultat (result), czyli:
If+podmiot+past simple+dopełnienie , podmiot+would+infinitive (bezokolicznik)+dopełnienie
warunek (condition) , rezultat (result)
np. If I went by motorcycle, it would be more exciting.
Najbardziej popularne:
If I were you..(gdybym był tobą)
np. If I were you, I would buy a motorcycle.
If I were rich, I would buy you a birthday present.
4. Zagraj w gry online:
https://kahoot.it/challenge/02943708?challenge-id=ece8bbaf-b8b9-468f-b534-7134d2b257b9_1587554556106
https://wordwall.net/pl/resource/1424805/second-conditional
https://quizlet.com/345539575/conditional-2-flash-cards/
Podstawa programowa:
Zakres realizacji podstawy programowej:
1. Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne
2. Uczeń zmienia formę przekazu ustnego lub pisemnego w zakresie opisanym w wymaganiach szczegółowych: tworzenie zdań w drugim trybie warunkowym
3. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
4. Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne