I was listening to music when the accident happened – jak używać czasów Past Simple i Past Continuous

I was listening to music when the accident happened – jak używać czasów Past Simple i Past Continuous

szkoła podstawowa

język angielski

klasy – 7-8

Autor: Karolina Członka

Podczas lekcji:

  • powtórzysz sobie zastosowanie czasów przeszłych: Past Simple i Past Continuous
  • obejrzysz filmiki na Youtube,
  • zagrasz w gry interaktywne i quizy, które pomogą Ci w efektywnym przyswojeniu czasów gramatycznych: Past Simple and Past Continuous,
  • nauczysz się poprawnie stosować te czasy w zdaniach z użyciem ‘when’ i ‘while’

Będziesz potrzebować:

  • chęci do nauki
  • smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
  • piórnik i coś do pisania, nożyczki,
  • zeszyt

kl.7-8 ang SP/PC

……. when the accident happened

Drogi uczniu,

Ćwiczenie 1 Na początek zapraszam do obejrzenia krótkiej prezentacji w celu przypomnienia w jakich sytuacjach zastosujesz czas przeszły prosty ‘Past Simple’ oraz czas przeszły ciągły ‘Past Continuous’

Link poniżej:

https://www.youtube/watch?v=DgkTRwCC5iA

Ćwiczenie 2 Sprawdź się! Potrafisz tworzyć zdania twierdzące, przeczenia oraz pytania w czasie Past Simple? Wykonaj poszczególne ćwiczenia interaktywne.

Link poniżej:

https://agendaweb.org/exercises/verbs/past-simple/affirmative-negative-questions

Ćwiczenie 3 Natomiast dla szybkiej powtórki czasu Past Continuous odsyłam do platformy internetowej pt. ‘engly’ gdzie poćwiczysz zastosowanie tego czasu w praktyce.

Linki poniżej:

a. Zdania twierdzące – Past Continuous (Ułóż zdania twierdzące z rozsypanki wyrazowej ……)

https://engly.pl/tasks/text_task/560

b. Przeczenia – Past Continuous

https://engly.pl/tasks/text_task/269

c. Pytania – Past Continuous

https://engly.pl/tasks/text_task/561

A więc do dzieła!

Ćwiczenie 4

Obejrzyj krótki filmik, gdzie poznasz znaczenie słówek ‘while’ oraz ‘when’, a także jak poprawnie stosować je w zdaniach z czasami przeszłymi: Past Simple i Past Continuous.

Link:

 

Ćwiczenie 5 A teraz otwórz poniższy link z krótką historyjką z tymże zatrzymaj go od razu na początku.

– Przed dalszym oglądaniem wykonaj następujące zdanie: Patrząc na ilustrację spróbuj samodzielnie ułożyć 10 zdań twierdzących z użyciem słówka ‘when’

Przykład: I was listening to music when the accident happened.

Gotowe!

– W takim razie teraz włącz historyjkę i sprawdź ile zdań udało się ułożyć podobnych.

Ćwiczenie 6 Dla efektywniejszego utrwalenia czasów przeszłych w połączeniu z ‘when’ i “while’ przygotowałam jeszcze jedno fajne ćwiczenie interaktywne pt. Labirynt.

https://www.wordwall.net/851168/past-simple-past-continuous

Dodatkowa karta pracy: Dopasowanie-Past Simple vs Past Continuous.

Powodzenia 🙂

Zakres podstawy programowej:

1. Uczeń tworzy proste, spójne i logiczne w miarę płynne wypowiedzi ustne i pisemne;

  • opowiada o faktach dokonanych oraz czynnościach niedokonanych w przeszłości z zastosowaniem czasów: Past Simple, Past Continuous.
  • uczeń znajduje istotne informacje w załączonym materiale.
  • uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
  • uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie filmów w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
  • uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Karta pracy dołączona w pliku PDF

kl.7-8 past-simple-past-continuous

Karta pracy do pobrania