You are currently viewing I like fruit and veggies! – ulubione owoce i warzywa.

I like fruit and veggies! – ulubione owoce i warzywa.

szkoła podstawowa

język angielski

klasa 2

Autor: Karolina Celuch


Podczas tej lekcji:

– poznasz angielskie nazwy wybranych owoców i warzyw,

– obejrzysz filmik na Youtube,

– stworzysz własny słowniczek z obrazkami,

– zagrasz w grę online, która pomoże Ci zapamiętać słówka,

– ułożysz własną listę zakupów.

Będą Ci potrzebne:

– smartfon, tablet albo komputer z dostępem do Internetu,

– zeszyt,

– piórnik, kredki i coś do pisania,

– w razie potrzeby – poproś o pomoc rodziców albo rodzeństwo.

 

Pixabay

Ćwiczenie 1: Dzięki temu ćwiczeniu poznasz nazwy owoców i warzyw po angielsku, poćwiczysz wymowę i stworzysz własny, kolorowy słowniczek.

– Włącz filmik. Podczas oglądania powtarzaj na głos słówka po angielsku.

https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eo

– Obejrzyj filmik drugi raz. Zatrzymuj, zapisz w zeszycie nazwę owocu lub warzywa po angielsku i przetłumacz na język polski.

Podziel słówka na dwie części. Najpierw wypisz FRUIT (owoce), potem VEGGIES (warzywa).

– Jeśli potrzebujesz, odtwórz filmik ponownie aż uznasz, że zadanie jest skończone.

– Ozdób swój słowniczek kolorowymi rysunkami.

Ćwiczenie 2: Teraz utrwalisz poznane słówka dzięki grom MEMORY.

Zasady gry są proste: potrzebujemy obrazków z warzywami i owocami oraz ich nazwami. Szukaj pary obrazek + słówko.

– FRUIT MEMORY: https://www.eslgamesplus.com/fruits-vocabulary-memory-game-for-esl/

– VEGETABLES MEMORY: https://www.eslgamesplus.com/esl-vegetable-vocabulary-memory-game-for-low-beginners/

A może przygotujesz własne karty do gry w memory?

Ćwiczenie 3: MY SHOPPING LIST – przygotujesz swoją własną listę zakupów.

Zajrzyj do swojej kuchni. Nazwij owoce i warzywa, które tam znajdziesz. Potem wypisz w zeszycie w formie listy zakupów te, które Twoim zdaniem też powinny być w kuchni

Ćwiczenie 4: W tym ćwiczeniu podzielisz się z innymi osobami tym, co udało Ci się dzisiaj nauczyć.

Razem z kimś z rodziny (rodzicami, rodzeństwem) przejrzyjcie znajdujące się w Waszej kuchni owoce i warzywa. Powiedz, jak nazywają się po angielsku.

We have got… – My mamy… (potem wymień kilka owoców i warzyw z kuchni).

Przeczytaj z zeszytu swoją listę zakupów na następny dzień.

Let’s buy… – Kupmy… (potem wymień rzeczy ze swojej listy zakupów).

 

Thank you for this lesson!


Informacja dla nauczyciela:

Zagadnienia z podstawy programowej:

– Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania).

– Uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.

– Uczeń znajduje w materiale określone informacje.

– W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń przepisuje oraz samodzielnie pisze pojedyncze wyrazy.

– W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym owoce i warzywa – z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach audiowizualnych.

– Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słowników obrazkowych i gier edukacyjnych).

– Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.

BY-NC-ND