szkoła podstawowa
język angielski
klasa 2
Autor: Karolina Celuch
Podczas tej lekcji:
– poznasz angielskie nazwy wybranych owoców i warzyw,
– obejrzysz filmik na Youtube,
– stworzysz własny słowniczek z obrazkami,
– zagrasz w grę online, która pomoże Ci zapamiętać słówka,
– ułożysz własną listę zakupów.
Będą Ci potrzebne:
– smartfon, tablet albo komputer z dostępem do Internetu,
– zeszyt,
– piórnik, kredki i coś do pisania,
– w razie potrzeby – poproś o pomoc rodziców albo rodzeństwo.

Ćwiczenie 1: Dzięki temu ćwiczeniu poznasz nazwy owoców i warzyw po angielsku, poćwiczysz wymowę i stworzysz własny, kolorowy słowniczek.
– Włącz filmik. Podczas oglądania powtarzaj na głos słówka po angielsku.
https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eo
– Obejrzyj filmik drugi raz. Zatrzymuj, zapisz w zeszycie nazwę owocu lub warzywa po angielsku i przetłumacz na język polski.
Podziel słówka na dwie części. Najpierw wypisz FRUIT (owoce), potem VEGGIES (warzywa).
– Jeśli potrzebujesz, odtwórz filmik ponownie aż uznasz, że zadanie jest skończone.
– Ozdób swój słowniczek kolorowymi rysunkami.
Ćwiczenie 2: Teraz utrwalisz poznane słówka dzięki grom MEMORY.
Zasady gry są proste: potrzebujemy obrazków z warzywami i owocami oraz ich nazwami. Szukaj pary obrazek + słówko.
– FRUIT MEMORY: https://www.eslgamesplus.com/fruits-vocabulary-memory-game-for-esl/
– VEGETABLES MEMORY: https://www.eslgamesplus.com/esl-vegetable-vocabulary-memory-game-for-low-beginners/
A może przygotujesz własne karty do gry w memory?
Ćwiczenie 3: MY SHOPPING LIST – przygotujesz swoją własną listę zakupów.
Zajrzyj do swojej kuchni. Nazwij owoce i warzywa, które tam znajdziesz. Potem wypisz w zeszycie w formie listy zakupów te, które Twoim zdaniem też powinny być w kuchni
Ćwiczenie 4: W tym ćwiczeniu podzielisz się z innymi osobami tym, co udało Ci się dzisiaj nauczyć.
Razem z kimś z rodziny (rodzicami, rodzeństwem) przejrzyjcie znajdujące się w Waszej kuchni owoce i warzywa. Powiedz, jak nazywają się po angielsku.
We have got… – My mamy… (potem wymień kilka owoców i warzyw z kuchni).
Przeczytaj z zeszytu swoją listę zakupów na następny dzień.
Let’s buy… – Kupmy… (potem wymień rzeczy ze swojej listy zakupów).
Thank you for this lesson!
Informacja dla nauczyciela:
Zagadnienia z podstawy programowej:
– Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania).
– Uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
– Uczeń znajduje w materiale określone informacje.
– W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń przepisuje oraz samodzielnie pisze pojedyncze wyrazy.
– W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym owoce i warzywa – z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach audiowizualnych.
– Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słowników obrazkowych i gier edukacyjnych).
– Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.